توسعه مراکز نگهداری روزانه سالمندان ضروری است

بیدخام گفت: با توجه به روند رو به رشد جمعیت سالمندان، توسعه مراکز نگهداری روزانه این قشر ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «مریم بیدخام» در مراسم روز جهانی سالمند در مرکز روزانه  نگهداری سالمندان قزوین بیان کرد: سالمندان در معرض تنهایی و محدودیت در روابط بین ‌فردی هستند.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ادامه داد: رویکرد برنامه ‌های اجتماع‌ محور از جمله مراکز مراقبت روزانه راه‌ حل مناسبی برای بهبود وضعیت زندگی سالمندان برای پیشگیری از انزوا و طرد اجتماعی آنان است.

 

وی عنوان کرد: با توسعه مراکز روزانه نگهداری سالمندان می توان با پر کردن اوقات فراغت از اتلاف وقت آنان در پارک ‌ها و یا تنها بودشان در خانه ‌ها جلوگیری کرد.

 

بیدخام افزود: سالمندان می ‌توانند با حضور در بین همسالان خود به انجام فعالیت ‌های مختلف همچون فعالیت ‌های هنری، فرهنگی و ورزشی بپردازند و علاوه بر آن از  خدمات توانبخشی هم بهره مند شوند.

 

وی اعلام کرد: متاسفانه عموم مردم از وجود چنین مراکزی بی اطلاع هستند، مراکز نگهداری سالمندان روزانه شبیه مهدهای کودکی هستند که در آنها  خدمات متنوعی به افراد ارائه می ‌شود و سالمندان می توانند اوقات خوشی را در بین همسالان خود داشته باشند.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین به لزوم حفظ کرامت سالمندان در درون منزل اشاره کرد و گفت: این مراکز صبح ‌ها پذیرای سالمندان هستند و بعدازظهرها هم سالمندان به خانه باز می ‌گردند که برای خانواده هایی که ناگزیرند به دلایل مختلف سالمند را در خانه تنها بگذارند بسیار مناسب است.

 

وی تصریح کرد: مراکز نگهداری روزانه می‌تواند هم سالمندان را از تنهایی بیرون آورده و دغدغه خانواده‌ها را هم لحاظ کند و هم می ‌توانند فرصتی مناسب برای ارائه آموزش‌ های مورد نیاز سالمندان باشد.

 

کد خبر 1100806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha