برگزاری مسابقه نقاشی آتش نشانان،یاوران مردم در امامزاده حضرتین

حجت الاسلام خانی گفت: مسابقه نقاشی آتش نشانان،یاوران مردم با هدف تکریم آتش نشانان و ترویج فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث در امامزادگان حضرتین برگزار می شود.

حجت الاسلام خانی مدیر کانون فرهنگی هنری امامزادگان حضرتین علیهما السلام در گفت و گو با خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان گفت: مسابقه نقاشی ویژه روز آتش نشان با شعار آتش نشانان،یاوران مردم برای اعضای کانون برگزار می شود.

وی افزود: این مسابقه با هدف تکریم آتش نشانان و ترویج و اشاعه فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث و سوانح در سطح جامعه و آشنایی بیشتر اعضای کانون فرهنگی هنری امامزادگان حضرتین(ع) با موضوع ایمنی و آتش نشانی و با مشارکت و همکاری هیئت امنای امامزاده و پایگاه مقاومت بسیج امامزاده انجام می شود.

مدیر آستان مقدس امامزادگان حضرتین(ع) بیان کرد: علاقمندان می توانند اثر خود را از روز چهارشنبه 7 مهر ماه تا روز سه شنبه ۱۳ مهرماه به دفتر کانون تحویل دهند.

حجت الاسلام خانی با اشاره به اینکه هفتم مهر ماه در روزشمار تقویم کشور برای تجلیل از ایثارگری و فداکاری آتش نشانان به عنوان روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است، اظهار داشت: این مسابقه برای رده سنی 7 تا 15 سال در نظر گرفته شده است و به آثار برگزیده جوایزی به رسم یاد بود اهدا خواهد شد.

در سال ۱۳۵۹ پس از حمله هوایی عراق به پالایشگاه آبادان و آتش سوزی گسترده در این پالایشگاه آتش نشانان دست به کار اطفا حریق شدند اما بمباران مجدد این پالایشگاه موجب شهادت بسیاری از آتش نشانان در حین عملیات اطفا حریق شد و پس از این حادثه به یاد شهدای آتش نشان روز 7 مهرماه به عنوان روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شد.

 

کد خبر 1100810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha