فعالیت های خودجوش مسجدی های روستا در جبهه مقابله با کرونا ادامه دارد

اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد روستای وانان همیشه برای مقابله با صحنه های مختلف حاضر هستند و اکنون که دفاع در برابر جنگ بیولوژیک کرونا آغاز شده است؛ نه تنها عقب نشینی نکرده، بلکه همچنان به صورت خودجوش در میدان مقابله با این ویروس منحوس حاضر هستند.

«آیت الله محمدپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرکرد اظهار داشت: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد روستای وانان همیشه برای مقابله با صحنه های مختلف حاضر هستند و اکنون که دفاع در برابر جنگ بیولوژیک کرونا آغاز شده است؛ نه تنها عقب نشینی نکرده، بلکه همچنان به صورت خودجوش در میدان مقابله با این ویروس منحوس حاضر هستند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران نور» مسجد «سیدالشهدا (ع)» روستای وانان ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد روستای وانان که همواره در خط مقدم امور فرهنگی، هنری، دینی و مذهبی فعالیت می کردند؛ این بار بعد از گذشته ۲ سال از انتشار ویروس کرونا در کشور و حضور خودجوش جوانان مسجدی برای مقابله با این ویروس منحوس همچنان پا پس نکشیده اند و به صورت مستمر در حال کمک رسانی بهداشتی به مردم برای مقابله با ویروس کرونا هستند.

 

وی ابراز کرد: در شرایط فعلی جامعه که موج پنجم ویروس کرونا جولان می دهد و تمام دستگاه ها و اقشار مختلف جامعه متأثر از شیوه ویروس کرونا هستند، اعضای کانون فرهنگی هنری «منتظران نور» در روستای وانان نیز دوشا دوش مردم به صورت جهادی در حال فعالیت هستند.

 

محمدپور تصریح کرد: در کنار همه تلاش هایی که کانون های شهری و روستایی در دستور کار دارند؛ کانون فرهنگی هنری «منتظران نور» مسجد «سیدالشهدا (ع)» روستای وانان با تمام توان در خط مقدم مبارزه با کرونا ایستاده و خدمات مختلفی را برای مقابله با این ویروس از جمله برپایی ایستگاه ‌های غربالگری، تهیه ماسک و لوازم بهداشتی تا تهیه بسته های معیشتی و البسه برای نیازمندان روستا انجام داده است.

 

وی با اشاره به اینکه اعضای کانون فرهنگی هنری «منتظران نور» روستای وانان در حیطه های مختلف همچون تولید ماسک، ضدعفونی کردن معابر عمومی و توزیع بسته های غذایی فعالیت دارند، اظهار داشت: این کانون از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون توانسته است ۱۲۰۰ ماسک بهداشتی را توسط اعضای این کانون تهیه و توزیع کند.

 

محمدپور ابراز کرد: اعضای کانون فرهنگی هنری «منتظران نور» مسجد «سیدالشهدا (ع)» روستای وانان تا زمان قطعی شکست ویروس منحوس کرونا به فعالیت های خود در زمینه های تهیه و توزیع بسته های معیشتی، توزیع بسته های گوشت قربانی، تهیه و توزیع بسته های بهداشتی و ضدعفونی کردن معابر و مساجد ادامه می دهد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران نور» مسجد «سیدالشهدا (ع)» روستای وانان ادامه داد: آموزش مجازی پیشگیری از ابتلا به ویروس، دوخت لباس مخصوص کادر پزشکی، دوخت ماسک، توزیع بسته های بهداشتی، جلوگیری از مسافرت اهالی و برگزاری مراسم ها و تجمعات، طراحی پوسترهای آگاهی بخشی در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا و انتشار آن از طریق فضای مجازی از دیگر فعالیت های این کانون برای آگاهی بخشی به مردم است.

 

این فعال فرهنگی روستای وانان خاطرنشان کرد: در این مدت جوانان و فعالان مسجد «سیدالشهدا (ع)» با همکاری سایر ارکان مسجد برای مقابله با شیوع بیماری کرونا تاکنون فعالیت های زیادی برای ریشه کن کردن این ویروس انجام داده اند.

 

کد خبر 1100831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha