دولت سیزدهم به کارگیری جوانان را در اولویت قرار دهد

امام‌جمعه پرندک با اشاره به اهمیت و نقش جوانان در پیشرفت و توسعه کشور، استفاده از این قشر جامعه را در موفقیت دولت سیزدهم بسیار مهم دانست .

حجت‌الاسلام عبدالمجید مجدی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان  درباره جوان‌گرایی و تأثیر آن در تشکیل دولتی قوی با یادآوری نقش جوانان در پیروزی‌های دفاع مقدس گفت: شهید حسن باقری و شهید قاسم سلیمانی که آن زمان جوان بودند، تأثیرات بسیار مهمی در جبهه‌های نبرد داشتند. امروز نیز انتخاب جوانان مومن و انقلابی می تواند این زمینه را بار دیگر در جامعه ایجاد کند.

 

امام جمعه پرندک با اشاره به بهره‌گیری دفتر امام جمعه از جوانان در عرصه‌های مختلف و مشورتی خاطرنشان کرد: هم اینک در جلسات  دفتر امام جمعه با جوانان و نوجوانان در ارتباط هستیم و جلساتی مختلفی را با آن‌ها برگزار می کنیم، که دیدگاه‌های بسیار خوب و جدیدی ارائه می‌دهند که می‌توان از این دیدگاه ها در بخش های مختلف کشور استفاده کرد.

 

وی جوانان را دارای انگیزه، قدرت و انرژی فراوانی توصیف کرد که می‌شود در تمام سطوح از این ویژگی‌ها استفاده کرد و افزود: در مشاوره، اجرای امور، انجام کارها و پیشرفت کشور به یقین به جوانان نیاز داریم. برخی از جوانان ویژگی‌هایی دارند که می‌توان در مسئولیت‌ها از آن‌ها استفاده کرد و شاهد پیشرفت امور بود.

 

وی با اشاره به ویژگی های جیش عسامه در زمان پیامبر گفت: پیامبر عسامه را انتخاب کرد و پیرمردهایی مدعی را مکلف کرد تا از عسامه تبعیت کنند؛ این نشان می‌دهد که گاهی جوان می‌تواند در رده‌های بالا هم فرماندهی کند؛ البته در مشاوره و انجام امور پایین‌تر که لازم است از جوانان استفاده کنیم، این کار بسیار ارزشمند و ماندگار خواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه درباره اهمیت سعه صدر انقلابی، نقدپذیری، صداقت و پاسخگویی در تقویت سرمایه اعتماد عمومی با تسلیت سالروز شهادت عالم ذو ابعاد شهید مدنی گفت: اعتماد عمومی نیازمند سعه صدر انقلابی است؛ شخصی مانند رئیس جمهور باید آستانه تحمل بالایی داشته باشد. نقد پذیری از ویژگی لازم برای اعتماد عمومی است.

 

وی گفت: مسئولان همواره باید نقد و انتقاد دیگران را بپذیرند؛ اگر نقد سالم باشد که جای شکر دارد؛ همان چیزی که امام صادق (ع) فرمودند «بهترین دوستان من کسانی هستند که عیب‌های مرا به من هدیه دهند»؛ حتی اگر جایی که نقد سالم نیست، یک مسئول باید بپذیرد و تحمل کند.

 

وی صداقت و راستگویی را مد نظر قرار داد و گفت: این ویژگی برای همه مهم است، اما برای مسئولان بیشتر لازم است تا با صداقت برخورد کنند؛ اگر انسان صداقت نداشته باشد رسوا می‌شود؛ امیر مؤمنان علی (ع) می‌فرماید «کسی مطلبی را مخفی نمی‌کند مگر اینکه در لابلای کلام و چهره‌اش مشخص می‌شود». دروغگویی باعث رسوایی انسان خواهد شد؛ بنابراین راستگویی برای انسان بویژه مسئولان نقش بسیار کلیدی و حساسی دارد.

 

حجت‌الاسلام مجدی‌زاده از مسئولان خواست درباره کارهایی که انجام می‌دهند به مردم پاسخگو باشند و در ادامه اظهارداشت: در بسیاری از مواقع وقتی مردم پاسخ را بشنوند آرامش پیدا می‌کنند؛ گاهی مسئولان دربرابر کاری که انجام می‌دهند، پاسخ لازم را دارند، اما در این زمینه توضیحی نمی‌دهند، ولی وقتی جواب نمی‌دهند و این مسأله در ذهن مردم به عنوان یک ابهام باقی می‌ماند، چنین تصور می‌کنند که فرد موفقی نبوده است؛ اما اگر انسان پاسخگو باشد و حداکثر اگر اشتباه کرده عذرخواهی کند، این کار می‌تواند نقش بسیار مهمی در پیشرفت یک مسئول داشته باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر مسئولان به ویژگیهای  چهارگانه سعه صدر، نقدپذیری، صداقت و پاسخگویی التزام داشته باشند ، کشور و انقلاب اسلامی روز به روز پیشرفت می کند.

کد خبر 1100844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha