علامه حسن زاده آملی(ره) با آثار و هدایت هایشان زنده است

حجت الاسلام جباری گفت: علامه حسن زاده آملی(ره) عالمی بزرگ است که با آثار و هدایت هایشان زنده است و همواره در بین ما و آیندگان خواهد بود.

حجت الاسلام «سید عربعلی جباری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: درگذشت علامه خبر بسیار جانگذاری بود که ماتم عظیمی بود که ما ذوالفنون و نجم الملت و دین را از دست داده ایم و این مصیبت بسیار بزرگ را به امام عصر(عج)، رهبری و مراجع بزرگوار تقلید، مردم مازندران و آمل و بین حضرت علامه تسلیت و تعزیت دارم.

 

امام جمعه بهشهر افزود: در آن اندازه و قامت نیستیم که از علامه حسن زاده سخن بگوییم و با توجه به اینکه سالیان سال از شاگردان و در بحث اشارات و در بحث «بحارالانوار» در محضر ایشان بودیم، عالمی بی بدیل و بی نظیر بود که با رحلت ایشان نه تنها ایران یتیم شد؛ بلکه سراسر جهان از نعمت ایشان بی بهره ماند.

 

وی با بیان اینکه با رحلت علامه حسن زاده آملی(ره) جامعه اسلامی یتیم شده است؛ خاطر نشان کرد: شخصیتی منظم در فقه، فلسفه، نجوم، طب و بسیاری از علوم بود و علامه آملی، علامه ذوالفنون به معنای واقعی بود.

 

حجت الاسلام جباری گفت: علامه حسن زاده آملی(ره) عالمی بزرگ است که با آثار و هدایت هایشان زنده است و همواره در بین ما و آیندگان خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: شاید در عصر ایشان مقام ایشان را درک نکنیم اما آیندگان خواهند فهمید که چه شخصیتی بوده است این علامه بزرگ که خدمات ایشان برای آیندگان ماندگار و مثمر ثمر خواهد بود.

 

امام جمعه بهشهر با بیان اینکه علما با آثار و هدایت های خود زنده هستند؛ یادآور شد:علامه 190 اثر دارد و همین آثار مهم ایشان از ایشان علامه ای ماندگار برای همه عصرها می سازد که در تمام روزگاران زنده هستند.

 

علامه حسن حسن‌زاده آملی متولد اواخر سال ۱۳۰۷ در قریه ایرا بخش لاریجان شهرستان آمل است که از فیلسوفان متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی است.

 

آیت الله حسن حسن زاده آملی سرانجام در سوم مهرماه ۱۴۰۰  در سن  ۹۳ سالگی دار فانی را وداع گفتند و قرار است پیکر ایشان امروز در اربعین حسینی تشییع شد.

 

مراسم تشییع پیکر علامه حسن‌زاده آملی امروز در روز اربعین حسینی از میدان ۱۷ شهریور تا میدان قائم برگزار و سپس پیکر علامه به روستای زادگاهش « ایرا» منتقل و در زادگاهش و در آرامگاه ابدی آرام گرفت.

کد خبر 1100899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha