برگزاری مراسم بزرگداشت علامه حسن زاده آملی(ره) در کانون منهاج نکا

به همت کانون فرهنگی هنری منهاج مسجد حضرت ابوالفضل(ع) نکا، مراسم بزرگداشت علامه حسن زاده آملی(ره) با حضور شیفتگان آن عالم ربانی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مازندران، حجت الاسلام «جواد قنبری » در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله علامه حسن زاده آملی در مسجد ابوالفضل(ع) نکا اظهارکرد: علامه حسن زاده (ره) عالم مردم دار بود که متانت، اخلاق نیکو، علم و فقه و عمل به آنچه می فرمودند از ایشان عالمی بزرگ در بین رمدم ساخته شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری منهاج مسجد حضرت ابوالفضل(ع) نکا افزود: در روایت داریم که « نسبت به دنیا مثل مسافرانی باشید که ازشهری به شهر دیگر مسافرت می کنید» و دنیا هم همین است و باید همین مساله را در نظر بگیریم و بدانیم خیلی ها بودند و اکنون نیستند و از این دنیا سفر کردند به سوی ذات اقدسیه رفتند و نباید با این سفر ناراحت شویم.

 

وی خاطر نشان کرد: حضرت علامه هم دل بسته به دنیا نبودند و آن را سفری می دانستند که باید انجام شود.

 

حجت الاسلام قنبری با اشاره به پندهای حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) گفت: حضرت علامه بر ذکر لااله الاالله تاکید داشتند و می فرمودند این ذکر از ذکرهایی است که باید در تمام زمان ها بگوییم و ورد زبان ما باشد و از ذکرهایی است که باید مورد توجه باشد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری منهاج مسجد حضرت ابوالفضل(ع) نکا افزود: تاکید بر نماز اول وقت و رضایت والدین از دو کار مهمی است که مورد تاکید علامه حسن زاده(ره) بود و اینکه با این دو کار، انسان به مقامات دنیوی و اخروی می رسد و در قرآن خداوند بعد از نام خود، احترام به والدین را بیان کرده است.

 

وی گفت: تاکید بر قرائت سوره واقعه از دیگر تاکیدات علامه بود و اینکه هر کس سوره واقعه را هر شب بخواند محتاج نمی شود و اینکه سعی کنید ذکر را اول دل بگوید و سپس بر زبان جاری شود و اینکه قرائت قرآن کریم را بدرستی در دستور کار قرار دهید و حداقل هر شب 50 آیه از قرآن کریم را قرائت کنید.

 

حجت الاسلام قنبری یادآور شد:  پندهای حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) نکاتی مهم در زندگی است که گره گشای بسیاری از امور است و نباید به فراموشی سپرده شود.

 

به گزارش شبستان، علامه حسن حسن‌زاده آملی متولد اواخر سال ۱۳۰۷ در قریه ایرا بخش لاریجان شهرستان آمل است که از فیلسوفان متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی است.

آیت الله حسن حسن زاده آملی سرانجام در سوم مهرماه ۱۴۰۰  در سن  ۹۳ سالگی دار فانی را وداع گفتند و قرار است پیکر ایشان امروز در اربعین حسینی تشییع شد.

مراسم تشییع پیکر علامه حسن‌زاده آملی امروز در روز اربعین حسینی از میدان ۱۷ شهریور تا میدان قائم برگزار و سپس پیکر علامه به روستای زادگاهش « ایرا» منتقل و در زادگاهش و در آرامگاه ابدی آرام گرفت.

کد خبر 1100902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha