استهمال وام کشاورزان نیازمندان توجه مسئولان

سرچاهی گفت: مشکلاتی از قبیل توقف بحث خرید دام عشایر و استمهال وام های کشاورزی نیازمند توجه مسئولان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «حسین سرچاهی» امروز (10 مهر) درجلسه بررسی مشکلات دامداران این شهرستان گفت: بیش از یکسال از مشکل کمبود خوراک در شهرستان بشرویه می گذرد.

 

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه با بیان اینکه مشکل خوراک شرایط را برای دامداران بشرویه سخت کرده است، گفت: شرایط اخیر از جمله کاهش مصرف گوشت قرمز و اصلاح دام موجب شد تا میزان دام این شهرستان افزایش یابد.

 

وی در ادامه بیان کرد: اکنون ۱۵۵ هزار راس دام سبک و سنگین در این شهرستان ثبت شده که در سه سال پیش ۵۰ درصد این تعداد را داشته ایم.

 

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بشرویه با تاکید بر اینکه در سراسر کشور مشکل تامین خوراک را داریم، ادامه داد: ماهیانه هزار و ۸۹ تن سهمیه خوراک ما در شرکت ها توزیع می شود.

 

وی در ادامه عنوان کرد: صددرصد خوراک دام را به طور رایانه ای نمی توان تامین کرد و ما در این زمینه شرکت ها را ترغیب به خرید خوراک آزاد کردیم که با سختی به فروش رفت و البته باید بدانیم خرید خوراک آزاد در توان دامدار نیست و شرایط برای دامداران بسیار سخت شده است.

 

سرچاهی در پایان به مشکلات بخش دامداری و کشاورزی این شهرستان اشاره کرد و گفت: مشکلاتی از قبیل توقف بحث خرید دام عشایر و استمهال وام های کشاورزی نیازمند توجه مسئولان است.

کد خبر 1100914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha