کانون الغدیر آبدانان   رتبه برتر طرح ملی «شنبه های کتاب» را کسب  کرد

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: کانون فرهنگی و هنری الغدیر شهرستان آبدانان استان ایلام در طرح ملی «شنبه های کتاب» حاءز رتبه برتر در سطح کشور شده است.

حجت الاسلام« علی چراغی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی انجام گرفته ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، کانون الغدیر شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام در اجرای طرح ملی شنبه های کتاب یکی از 36 کانون برتر کشور در سال 99  بوده است.

 

وی با بیان اینکه رواق کتاب یکی از 12 رواق سامانه بچه های مسجد است که برنامه های گسترده ای در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی در این رواق تعریف شده است، افزود: طرح ملی شنبه های کتاب یکی از برنامه های رواق کتاب بود که کانون های استان هر هفته روزهای شنبه برنامه های خود را در این حوزه اجرا و در سامانه بچه های مسجد به ثبت می رساندند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام ابراز کرد: براساس ارزیابی های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور  3 استان شامل استان های کرمان، خراسان جنوبی و بوشهر به عنوان استان های برتر و 36 کانون نیز کانون های برتر در اجرای طرح ملی شنبه های کتاب معرفی شدند که کانون الغدیر استان نیز توانست  رتبه برتر کشور را در این حوزه کسب کند.

 

حجت الاسلام  چراغی پور تصریح کرد: این طرح نیز در سالجاری با عنوان طرح ملی فهمای ۳ همچنان در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار خواهد شد و کانون های استان می توانند فعالیت های خود در حوزه های کتاب و کتابخوانی اجرا و در سامانه های بچه های مسجد ثبت  کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام همچنین به اجرای طرح ملی فهما 3 در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و خواستار حضور پر رنگ کانون های استان جهت ثبت و مشارکت در رواق های مختلف این سامانه  به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی شد.

 

گفتنی است، کانون فرهنگی و هنری الغدیر واقع در شهرستان آبدانان و کانون تخصصی کتابخانه ای یکی از کانون های فعال استان ایلام و کانون های برتر کشوری در دومین رویداد ملی فهما بود.

کد خبر 1100915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha