تاثیر نحسی ماه صفر با صدقه و دعا حل می شود

دوستیان، گفت: با توجه به اینکه معروف است صفر ماهی نحس است تاثیرات این نحسی با صدقه و دعا حل می شود.

حجت الاسلام حسن دوستیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: ماه صفر دومین ماه قمری است که برای نام گذاری. آن دو دلیل  ذکر می شود اول از صفر به معنای زردی گرفته شده زیرا زمان انتخاب نام. فصل پاییز  و زرد شدن برگ درختان تقارون بوده و دوم از صفر  به معنایی  خالی گرفته شده است چرا که با پایان یافتن ماه حرام ( رجب ،ذی القعده،ذی الحجه و محرم )قبایل بار دیگر وارد جنگ  می شدند و شهرها خالی می شد.

 

 رئیس تبلیغات اسلامی قصرشیرین افزود: :ماه صفر با ورود اسرای کربلا و خاندان اهل بیت (ع) به شهر شامی که امام زین العابدین (ع) از وقایع آن ناله می‌کردند، شروع و با رحلت و شهادت حضرت محمد (ص)، امام حسن (ع) و امام رضا (ع) به پایان می‌رسد، اعمالی وارد و نقل شده است.

 

وی با اشاره به اینکه معروف است صفر  ماهی منحوس  است خاطر نشان کرد: در چرایی منحوس بودن ماه صفر دلایلی از جمله رحلت پیامبر اسلام شهادت  امام حسن(ع) و امام رضا (ع) در این ماه ذکر می کنند همچنین  ابتدای ماه صفر با ورود کاروان اسیران به شهر شام مصادف است و نیز آغاز جنگ صفین در اولین روز صفر بوده است.

 

حجت الاسلام دوستیان تصریح کرد: در برخی از آیات اسلامی آمده که مسلمانان از انجام  کارهای مهم در ماه صفر  پرهیز و برای دفع بلا و آفات به دادن صدقه مبادرت ورزند و به همین دلیل مسلمانان از این ماه به عنوان ماه نحس یاد می کنند چرا که در این ماه وحی قطع می شود  همانطور که حضرت علی (ع)  فرمود: با رحلت پیامبر چیزی قطع شدکه با فوت هیچ احدی قطع نشد.

 

 رئیس تبلیغات اسلامی  قصرشیرین  اظهار کرد: در برخی روایات روز اول، دهم، بیستم صفر را از ایام‌نحس معرفی کرده اند و از سفر کردن در این روزها خودداری می کنند.

کد خبر 1100959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha