بازگشایی تالار‌های پذیرایی با یک چهارم ظرفیت بعد از ماه صفر

ملانوری از آغاز فعالیت تالارهای پذیرایی خراسان جنوبی بعد از ماه صفر خبر داد و گفت: مطابق با این مصوبه، تالار‌ها و سالن‌های پذیرایی می‌توانند با یک چهارم ظرفیت و با رعایت نکات بهداشتی فعالیت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۱۰ مهر) در ستاد استانی مدیریت بیمماری کرونا اظهار کرد: خوشبختانه با رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای طرح شهید سلیمانی آمار ابتلا و فوتی بیماری کرونا در استان کاهشی شده است.

 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر تدوام رعایت پروتکل های بهداشتی برای بازگشتن استان به شرایط عادی، گفت: با توجه به وضعیت شیوع کرونا اقامه نماز جمعه در همه شهرستان‌های استان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امکان پذیر است.

 

وی ادامه داد: براساس پروتکل نمازهای جمعه با یک چهارم ظرفیت مکان و حداکثر زمان ۶۰ دقیقه برگزار خواهد بود.

 

ملانوری از آغاز فعالیت تالارهای پذیرایی خراسان جنوبی بعد از ماه صفر خبر داد و افزود: مطابق با این مصوبه، تالار‌ها و سالن‌های پذیرایی می‌توانند با یک چهارم ظرفیت خود و با رعایت نکات بهداشتی فعالیت داشته باشند.

 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم نظارت مستمر از نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در تالارهای پذیرایی، بیان کرد: نصب تهویه هوا، وجود مواد ضدعفونی کننده بر روی میز پذیرایی و داشتن ماسک برای همه افراد به‌ویژه افرادی که پذیرایی می‌کنند، الزامی است و اگر تالاری این پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند پلمپ خواهد شد.

 

وی ادامه داد: همچنین رستوران‌ها و کافه‌ها از فردا با ۳۰ درصد ظرفیت امکان بازگشایی و پذیرش مشتری را دارند.

 

ملانوری در خصوص فعالیت فضاهای ورزشی و به‌خصوص فعالیت استخرها عنوان کرد: باشگاه های ورزشی سرپوشیده با رعایت پروتکل های بهدشاشتی می توانند فعالیت داشته باشند اما استخرهای شنا همچنان تعطیل خواهد بود.

 

استاندار خراسان جنوبی به بیان اینکه بازگشایی مدارس تابع مصوبات ستاد کرونا است، گفت: در حال حاضر مدارس مناطق روستایی عشایری با کلاس‌های درس زیر ۱۵ نفر بازگشایی شده و مابقی کلاس های درس نیز مجازی در حال برگزاری است.

 

وی بر اجرای دائمی و مستمر طرح شهید سلیمانی تأکید کرد و گفت: باید افرادی که از مراسم اربعین حسینی کشور عراق به استان بازمی گردند بحث خودمراقبتی را جدی بگیرند.

کد خبر 1100974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha