قرائت  قرآن کریم توسط جوانان در ماه صفر

پروانه ، گفت: از ابتدای ماه صفر تا کنون هر روز قرآن کریم با رعایت پروتکل های بهداشتی در کانون با حضور جوانان قرائت می شود.

 پرویز پروانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: با توجه به اتفاقات و حوادث اخیر مثل سیل ، زلزله و در اخر کرونای منحوس ، خرابی و خسارات زیادی به بار آورد و خداروشکر بازسازی کردیم اما باعث کاهش فعالیت کانون شد.

 

مسئول کانون روستایی شهید علاقه مند گیلان‌غرب افزود:با حضور جوانان و نوجوانان برگزاری کلاس هایی همچون قرآن و احکام در فضای مجازی ، قرائت یک جز قرآن بعداز نماز مغرب و عشا ، برگزاری کلاس ورزشی،در سال های گذشته اردو مشهد داشتیم که  متاسفانه بخاطر اتفاقات اخیر و کرونا بیشتر فعالیت ها مجازی شدندو بیشتر اوقات مسجد دست کانون فرهنگی بود تا هیئت امنا .

 

وی با اشاره به برنامه های ماه محرم و صفر  خاطر نشان کرد: عشق و ارادات جوانان به امام حسین(ع) غیر قابل تصور است و بچه های کانون خودشان عضو هیئت عزاداری هستند و هیئت را می گردانند و جوانان روستاهای دیگر هم در مراسمات ما حضور دارند.

 

پروانه تصریح کرد:با توجه به شیوع کرونا و اعمال برخی محدودیت و موارد بهداشتی مردم نذورات خود را در مسجد و کانون بصورت بسته بندی پخش و در دهه دوم عاشورا هر روز قرائت زیارت عاشورا برگزار و ثواب آن را هدیه به روح پاک شهدای دشت کربلا می کنیم.


 

مسئول کانون روستایی شهید علاقمند گیلان غرب اظهار کرد: برای ماه صفر هم برنامه های خاصی داشتیم و با توجه به سیاه پوش کردن دوباره مسجد و کانون هر روز قرائت قرآن با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با حضور اعضا و مردم اجرا  ودر حال برگزاری است.

 

وی در پایان گفت:  برنامه های مختلفی همچون برگزاری سه شنبه های تکریم، برگزاری آموزش قرآن ، برپایی مسابقات فرهنگی نیز با حضور محدود اعضا با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا شده است.

کد خبر 1100976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha