فعالیت ۴ هزار خادمیار رضوی در قزوین/ پویش روضه های خانگی برگزار می شود

نوروزی گفت: در استان قزوین ۱۵۰ کانون خدمت رضوی فعال است که ۴ هزار خادمیار و ۳۴۰ نفر یاور رضوی در استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «حسنعلی نوروزی» در نشست خبری که امروز (شنبه ۱۰ مهر) در دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی قزوین برگزار شد، بیان کرد: در ایام پایانی ماه صفر قرار داریم و آستان قدس رضوی در دهه پایانی صفر برنامه های محوری را اجرا می کند.  

 

دبیر کانون های خدمت رضوی استان قزوین ادامه داد: با تشکیل کانون های خدمت رضوی، خدمات خوبی در مناطق محروم و حاشیه شهر ارائه می شود که در ایامی مانند دهه پایانی صفر که مصادف با شهادت امام رضا (ع) است این خدمات به صورت ویژه تر ارائه می شود.

 

وی عنوان کرد: با توجه به محدودیت های کرونایی یکی از برنامه های ما پویش «روضه های خانگی» است که علاقمندان و دوستداران اهل بیت (ع) می توانند در کانون های خدمت رضوی و دبیرخانه کانون های خدمت رضوی ثبت نام کرده و با شرکت در این پویش از این برنامه بهره مند شوند.

 

نوروزی اعلام کرد: برنامه دیگری که در دهه آخر صفر اجرایی می شود برگزاری مراسم عزاداری است که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در هر شهرستان استان قزوین یک برنامه اصلی و محوری توسط آستان قدس رضوی و دبیرخانه کانون های خدمت رضوی برگزار خواهد شد.

 

وی توضیح داد: بر این اساس در شهرستان آبیک مراسم عزاداری دوشنبه ۱۲ مهر ماه در مسجد حضرت ولیعصر و در شهرستان البرز سه شنبه ۱۳ مهر ماه در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود، در شهرستان آوج هم این مراسم چهارشنبه ۱۴ مهر ماه در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) و در بوئین زهرا پنجشنبه ۱۵ مهر در پارک امیرالمومنین از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار خواهد شد.

 

دبیر کانون های خدمت رضوی استان قزوین تأکید کرد: در قزوین هم بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و هماهنگی های انجام شده با سپاه ، سازمان تبلیغات، صدا و سیما، فرمانداری و شهرداری قزوین این مراسم پنجشنبه ۱۵ مهر ماه همزمان با شام غریبان امام رضا (ع) در تپه نورالشهدا بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: برنامه دیگر ما حضور خادمیاران رضوی در گروه های کوچک در بیمارستان ها، پادگان ها، غسالخانه ها و غیره و برگزاری مراسم عزاداری و روضه خوانی است.

 

نوروزی در ادامه اظهار کرد: برنامه دیگر ما در دهه آخر صفر برگزاری «نذر شفا» است که خادمیاران رضوی در مراکز درمانی و مراکز واکسیناسیون حضور می یابند و اقداماتی را در حوزه کمک به بیماران، توزیع ماسک، تهیه تجهیزات پزشکی نظیر دستگاه اکسیژن ساز با کمک خیران را خواهند داشت.

 

وی گفت: اجرای پویش « همه خادم الرضاییم» برنامه دیگری است که در این ایام در حال اجراست که همه می توانند در این برنامه شرکت کرده و با انجام کار خیر به این پویش بپیوندند.

 

دبیر کانون های خدمت رضوی استان قزوین خاطر نشان کرد: طرح یاوران رضوی برنامه دیگری است که در حال اجراست و علاقمندان می توانند در کانون های خدمت رضوی ثبت نام کرده و حداقل ۶ ماه تا یک سال فعالیت خواهند کرد و اگر عملکرد آنها مورد رضایت بود به خادمیار رضوی ارتقا می یابند.

 

وی یادآور شد: در استان قزوین ۱۵۰ کانون خدمت رضوی فعال است که ۴ هزار خادمیار و ۳۴۰ نفر یاور رضوی در استان فعالیت دارند که بیشتر این افراد را بانوان تشکیل می دهند.

 

کد خبر 1100998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha