برگزاری آیین سالروز ارتحال پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در کانون ولایت

اوحدیان از برگزاری آیین عزاداری و سوگواری همزمان با سالروز ارتحال پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) در کانون فرهنگی و هنری ولایت خبر داد.

محمد تقی اوحدیان مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت در گفت وگو با خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان گفت: آیین عزاداری و سوگواری سالروز شهادت امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) و رحلت نبی مکرم اسلام (ص) با حضور بچه های مسجد برگزار می شود.

وی افزود: در این مراسم عزاداران با رعایت فاصله اجتماعی همنوا با مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت (ع) به سینه زنی می پردازند و برای رحلت جانکاه پیامبر اسلام (ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین حضرت امام رضا (ع) عزاداری می کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت بیان کرد: سخنرانی حجت الاسلام موسوی ذکر مصیبت و مرثیه خوانی کربلایی رمضانی ذاکر اهل بیت (ع) از جمله برنامه های این مراسم است.

اوحدیان عنوان کرد: این آیین عزاداری و سوگواری روز دوشنبه 12 مهرماه از ساعت 20 در کانون فرهنگی و هنری ولایت برگزار می شود.

وی در پایان ضمن دعوت از شهروندان برای حضور در این مراسم خواستار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت جامعه شد.

به گزارش شبستان، ۲۸ صفر سالروز رحلت جانگداز حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) در سال ۱۱ هجری قمری و بنا به قول معروف سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در سال ۴۹ هجری قمری است.

کد خبر 1101032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha