مرکز انتقال خون سیار در دهلران مستقر می‌شود

رئیس بیمارستان شهدای شهرستان دهلران گفت: به منظور تأمین خون مورد نیاز بیماران و بیمارستان شهدای دهلران، مرکز انتقال خون در این شهرستان مستقر می‌شود.

«اردشیر احمدی» در گفت گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: متاسفانه  شهرستان دهلران از داشتن مرکز ثابت انتقال خون بی بهره‌ است و علاقه مندان به اهداء خون مجبورند که به  استان های همجوار و یا مرکز استان بروند که بُعد مسافت مشکلات زیادی برای آنها به وجود آورده است.

 

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای استقرار مرکز انتقال خون درشهر  دهلران، گفت: با توجه به علاقه مندی مردم به اهدای خون، پایگاه‌های سیار انتقال خون از روز دوشنبه مستقر وبه مدت دو روز  نسبت به دریافت خون اهداء کنندگان اقدام می‌کند.

 

احمدی تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته و موافقت رئیس انتقال خون استان، خون گیری در محل بیمارستان انجام خواهد شد و  محل استقرار پایگاه انتقال خون به طور کامل ضدعفونی و سلامتی افراد پیش از حضور در مرکز خون گیری  به طور کامل بررسی می‌شود.

 

رئیس بیمارستان شهدای دهلران افزود: با هماهنگی صورت گرفته محدودیت زمانی برای اهدا خون در این دو روز وجود ندارد و انتظار می رود که شهروندان در شرایط کرونا یی نکات بهداشت فردی را رعایت و از تجمع در محل خون گیری خودداری کنند.

 

به گزارش شبستان اهدای خون موجب تحریک تولید سلول های جدید خونی می شود، به طوری که پس از اهدای خون، بدن طی ۴۸ ساعت با کمک مغز استخوان فعالیت می کند تا میزان خون اهدا شده را جبران کند. گلبول های جدید خونی تولید می شود و تمام گلبول های قرمز از دست رفته در مدت زمان ۳۰ تا ۶۰ روز جایگزین می شوند. از این رو ، اهدای خون به حفظ سلامتی انسان کمک می کند.

 

کد خبر 1101067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha