پیشنهاد استاندار کرمان مبنی بر تشکیل کمیته ای علمی برای بررسی پیامدهای کرونا

زینی وند پیشنهاد داد: کمیته ای علمی توسط دو دانشگاه مادر(علوم پزشکی کرمان و شهید باهنر) با حضور افراد مرجع و کارشناسان مذهبی برای بررسی مسائل چند وجهی به مقتضای استان تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، شنبه(۱۰ مهر) در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا؛ وسعت و پراکندگی استان و مسائل کارگری و ایاب و ذهاب ها را باعث مضاعف بودن مشکلات ناشی از کرونا در مقایسه با دیگر استان ها دانست و گفت: بعضی استان ها در پیک حدود 400 تا 500 بیمار داشتند اما ما اکنون که در روزهای فروکشی بیماری هستیم، حدود 800 بیمار بستری داریم.

 

 

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه واکسیناسیون باید در کشور به 70 درصد برسد تا طرح کنترل هوشمند اجرا شود که قاعدتاً در این صورت باید فعالیت ها به روال عادی برگردد؛ افزود: واکسینه شدن افراد و ارائه کارت واکسن ملاک قرار بگیرد و در خصوص زائران اربعین هم باید در مبادی ورودی تست انجام شود و زائرانی که کارمند هستند تا تست منفی ارائه ندادند به محل کار مراجعه نکنند.

 

 

وی در ادامه بر لزوم تشکیل کمیته علمی مشترک با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دانشگاه شهید باهنر و متشکل از روانپزشکان و افراد مرجع با حضور کارشناسان مذهبی برای بررسی مسائل چندوجهی به مقتضیات استان تأکید کرد و افزود: حرف این کمیته برای ما ملاک خواهد بود زیرا از این پس باید دقیق تر اظهار نظر کرد.

 

 

زینی وند همچنین تصریح کرد: در حال حاضر 40 درصد مدارس کشور با جمعیت کم در روستاها و مناطق عشایری به صورت حضوری فعالیت می کنند و مقاومت والدین در برابر حضور دانش آموزان در مدرسه از 85 درصد به 55 درصد رسیده و هر چه امنیت روانی برای خانواده ها ایجاد شود، اقبال و همکاری بیشتر می شود.

 

 

وی با بیان اینکه ستاد ملی و رییس جمهوری تأکید بر آموزش حضوری دارند و تقریباً همه دارند روی 15 آبان اتفاق نظر می کنند؛ اظهار کرد: باید همه مدارس برای واکسیناسیون دانش آموزان آماده شوند که اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه، دانش آموزان بالای 12 سال را با واکسن سینوفارم واکسینه کنند.

 

 

کد خبر 1101076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha