۸ شهرستان گیلان زرد شد

حیدرزاده با بیان اینکه هشت شهرستان گیلان زرد و یک شهرستان آبی است گفت: همه شهروندان همچنان از دورهمی ها بپرهیزند و فاصله های اجتماعی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « آبتین حیدرزاده» امروز (شنبه، ۱۰ مهر ) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت رنگ کرونا در گیلان در حال تغییر است.‌

 



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هشت شهرستان گیلان به وضعیت زرد و یک شهرستان به رنگ آبی در آمده است گفت: بر اساس تازه‌ترین ارزیابی مرکز بهداشت گیلان، شهرستان های لاهیجان، سیاهکل، بندرانزلی، فومن، شفت، ماسال، رضوانشهر و صومعه سرا در رنگ‌بندی زرد کرونایی قرار گرفته و املش هم آبی شده است.

 


حیدرزاده با اشاره به همه گیری چند هفته قبل کرونا افزود: مردم گیلان برای عبور از این مرحله هزینه گزافی پرداخت کرده اند و باید دانست که تنها راه مقابله با این بیماری رعایت دستورالعمل‌ها و پرهیز از دورهمی هاست.

 


وی به اهمیت واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: همه‌ افراد بالای ۱۲سال می‌توانند با نام نویسی در سامانه وزارت بهداشت و دریافت پیامک، واکسن بزنند.

 

حیدرزاده تاکید کرد: در حال حاضر گیلان بیش از ۲۱۷ پایگاه فعال واکسیناسیون و سه پایگاه شبانه روزی در رشت، بندرانزلی و آستارا دارد.

 

گفتنی است، گیلان با ۲و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استان‌های درگیر شیوع کرونا در کشور بود.

کد خبر 1101082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha