دستاورد ارزشمند کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های کردستان مدیون مجموعه دستگاه قضا است

عضو هیئت مدیره بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: دستاورد ارزشمند کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های کردستان مدیون توجه ویژه همراهی و حضور مستمر مقامات و مجموعه دستگاه قضا در زندان‌ها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، زنگنه‌نژاد عضو هیئت مدیره بنیاد تعاون زندانیان کشور در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کردستان، با قدردانی از توجه ویژه مجموعه دستگاه قضایی به رفع موانع قضایی مددجویان که موجب کاهش محسوس جمعیت کیفری در زندانهای استان شده است، اظهار کرد: بی‌سک حضور مثمر ثمر رئیس کل دادگستری استان در راس دستگاه قضایی کردستان مسبب اقدامات ارزشمندی و درخور توجه به زندانیان و خانواده آنها بوده است.

 

 

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری کردستان نیز در این دیدار تصریح کرد: پیگیری سیاست‌های قوه قضائیه تا تحقق اهداف مد نظر رئیس قوه جزو اولویت‌ها در مجموعه دستگاه قضا است که خوشبختانه دادگستری استان کردستان در مسیر تحول رو به جلو قرار گرفته و اقدامات و برنامه‌ها این مجموعه رو به پیشرفت است.

 

 

وی عنوان کرد: تحقق اهداف حمایتی در زندان‌ها و توجه ویژه به جایگزین‌های مناسب با هدف کاهش جمعیت کیفری نیز جزو سیاست‌های قوه و برنامه‌های سند تحول قضایی است که بطور ویژه در دستور کار قضات استان قرار گرفته است.

 

 

در ادامه این دیدار زنگنه‌نژاد با همراهی مدیرکل زندان‌های کردستان، ضمن دیدار با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و قدردانی از پیگیری‌ها و توجه ویژه به خانواده زندانیان، از مجموعه کارگاه‌های فعال در پروژه زندان باز سنندج بازدید و با فعالیت‌های کارگاهی در بند اقامتی نسوان و کلاس‌های حرفه آموزی نوجوان کانون نیز آشنا شد.

 

 

حضور در زندان مرکزی سنندج و بازدید از مجموعه کارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی این مرکز و دیدار با مددجویان فعال در کارگاه‌های خراطی، خیاطی، گلیم و فرش بافی و گیوه بافی زندان و بررسی وضعیت حقوقی و پرداختی‌های آنان به صورت چهره به چهره بخش دیگری از این بازدید بود.

کد خبر 1101109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha