۴۰ میلیارد ریال صرف بخش درمان مددجویان کمیته امداد خوزستان شده است

علیپور گفت: در ۶ ماهه نخست سال در زمینه کمک به ارتقای شاخص های بهداشتی، فرانشیز و کمک به خرید تجهیزات پزشکی بیماران صعب العلاج حدود ۴۰ میلیارد ریال برای مددجویان هزینه شد.

«محمدرضا علیپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، ضمن ارائه گزارش ۶ ماهه از عملکرد درمان کمیته امداد خوزستان اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال در زمینه کمک به ارتقای شاخص های بهداشتی، فرانشیز و کمک به خرید تجهیزات پزشکی بیماران صعب العلاج حدود ۴۰ میلیارد ریال برای مددجویان هزینه شد.

 

معاون حمایت سلامت خانواده امداد خوزستان در خصوص پرداخت سهم بیمه به زنان سرپرست خانوار افزود: سهم بیمه حدود سه هزار زن سرپرست خانوار روستایی و عشایری را به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال در ابتدای سال پرداخت شد، تا این عزیزان پس از رسیدن به سن بازنشستگی بتوانند از مستمری ماهیانه  بیمه روستایی و عشایری به صورت مادام العمر استفاده کنند.

 

وی اضافه کرد: حق بیمه اجتماعی چهار هزار و چهار نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال را به مبلغ ۵۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال مربوط به دو دوره سه ماهه پرداخت شده است.

 

علیپور در رابطه با استفاده از حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار ابراز کرد: حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال نیز مانند زنان روستایی و عشایری برای استفاده از مستمری ماهیانه و دائمی سازمان تأمین اجتماعی پس از بازنشستگی است.

 

وی در خصوص فعالیت در جهت کمک به ارتقای شاخص های بهداشتی تصریح کرد: این فرآیند مربوط به غربالگری بیماری های شایع به ویژه سرطان ها است، همچنین این اعتبار می تواند در مناطقی پیرامون مخازن آب و دستگاه های تصفیه آب هزینه شود. 

 

معاون حمایت سلامت خانواده امداد خوزستان در پایان صحبت های خود در رابطه با فعالیت خرید تجهیزات پزشکی یاد آور شد این موضوع مربوط به بیماران صعب العلاج و زمین گیر است که به وسایل پزشکی احتیاج دارند و کمیته امداد در راستا خرید این لوازم کمک می کند.

 

کد خبر 1101123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha