۶۱۰ مجوز صنایع دستی در زنجان صادر شد

ارجمند با اشاره به صدور ۶۱۰ مجوز صنایع دستی گفت: ۸۵ هزار هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی در استان شناسایی‌شده که همگی دارای مجوز صنایع‌دستی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: از این تعداد 17 کارت شناسایی، 531 صدور و تمدید پروانه تولید انفرادی، یک جواز تاسیس کارگاهی و 4 پروانه تولید کارگاهی بوده است.

 

امیر ارجمند افزود: همچنین 57 مجوز مشاغل خانگی که شامل 50 فقره مجور پشتیبان و 7 فقره مجوز پشتیبان برای رشته‌های صنایع‌دستی در سطح استان صادر شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بیشتر آن‌ها در رشته‌های ملیله­ کاری،چاقوسازی، مسگری، قلمزنی روی مس، چاروق دوزی، گلیم‌بافی، گیوه بافی، سفالگری و... فعالیت دارند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: ۸۵ هزار هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی در استان شناسایی‌شده که همگی دارای مجوز صنایع‌دستی هستند.

 

وی در ادامه به برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: اين آموزش‌ها در دو سطح مقدماتی و پيشرفته با حضور 248 نفر از علاقه‌مندان برگزار شد.

 

به گفته این مسئول، اين دوره‌ها شامل هشت دوره برای آموزش شاغلین در رشته‌های ملیله‌کاری در شهرستان زنجان و دوره‌های آموزشی جاجیم‌بافی، پرده بافی، البسه محلی در شهرستان طارم، 10 دوره گلیم‌بافی و تذهیب و زیورآلات سنتی در شهرستان‌های سلطانیه، ابهر، ایجرود و خدابنده برگزار و همچنین 6 دوره آموزش زندانیان با همکاری امور زندان‌ها در رشته‌های مختلف برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: آموزش رشته‌های صنایع‌دستی به هنرجويان، جلوگيری از منسوخ شدن رشته‌های بومی، احياي هنرهاي اصيل و بومی، كمك به اشتغال خانگی و اقتصاد خانواده و حمايت از توليد و اشتغال پايدار در شهرستان‌ها و به‌ویژه روستاها را ازجمله اهداف برگزاری دوره‌های آموزش صنایع‌دستی برشمرد.

 

 

کد خبر 1101194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha