اختصاص اعتبار یک هزار میلیارد تومانی برای اجرای طرح میان مدت آبرسانی غدیر/۵۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته‌ می‌شود

خلیلیان با اشاره به اجرای طرح توسعه مسکن، از احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان برای رفاه حال مردم خبر داد و گفت: اجرای طرح توسعه مسکن در استان وابسته به تامین زمین است تا ۵۰ درصد هزینه اولیه را کاهش دهد که اقدامات لازم برای تامین زمین فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، «صادق خلیلیان» شب گذشته در نشست با وزیر نیرو و مدیران استانی به منظور بررسی پروژه های آبرسانی و فاضلاب خوزستان در سرسرای استانداری اظهار کرد: دولت سیزدهم دولت کار و عمل است و کمتر صحبت می‌کند تا در چهارچوب برنامه ای مشخص، امید به وجود آمده در دل مردم‌ را ناامید نکند و زنده نگاه دارد.

 

استاندار خوزستان یکی از مسائل مهم استان را بحث آب شرب و کشاورزی دانست و افزود: امیدواریم با اقدامات عملیاتی شاهد تحقق اهداف و برنامه هایی باشیم‌ که در دستور کار است تا مشکلات مردم در این بخش ها مرتفع شود.

 

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه مسکن در استان اضافه کرد: برنامه ریزی شده که برای رفاه حال مردم ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود.

 

خلیلیان تصریح کرد: اجرای طرح توسعه مسکن در استان وابسته به تامین زمین است تا ۵۰ درصد هزینه اولیه را کاهش دهد که خوشبختانه اقدامات لازم در زمینه تامین زمین فراهم شده است.

 

وی عنوان کرد: در مدت یک‌ماه اخیر دومین سفر وزیر نیرو به خوزستان است تا از وضعیت پروژه های فاضلاب و آبرسانی مطلع شود.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه نرخ بیکاری در خوزستان تا ۲ سال آینده با برنامه ریزی هایی که در حال انجام است به زیر ۱۰ درصد خواهد رسید اذعان کرد: دولت سیزدهم به دنبال اجرای کار و عمل است و تلاش را در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی با اشاره به اینکه در استان در هشت حوزه برنامه های کوتاه مدت و بلندمدتی در نظر گرفته شده ادامه داد: یکی از این حوزه ها بهبود شرایط آب شرب مردم خوزستان است که یک هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح کوتاه مدت آبرسانی غدیر (در مدت زمان هشت ماه) در نظر گرفته شده و بر اساس این اعتبار، مساله رفع مشکل تامین آب شرب در استان در حال اجرا است تا آب شرب با کیفیت در خوزستان در اختیار مردم قرار بگیرد.

 

خلیلیان ابراز کرد: بر این اساس با اجرای طرح میان مدت غدیر، حجم آن دو برابر خواهد شد و همچنین از نظر کیفی نیز وضعیت آب ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

 

وی در خصوص شبکه های دفع آب سطح و فاضلاب بیان کرد: در کوتاه مدت و در یک برنامه زمان بندی شده تلاش خواهیم کرد تا این مسائل را در سطح شهر اهواز اصلاح کنیم و در سایر شهرهای استان نیز این مساله را بر اساس اولویت دنبال خواهیم کرد.

 

استاندار خوزستان یاد آور شد: برنامه بلندمدتی برای تکمیل و توسعه شبکه دفع فاضلاب در شهرهای استان داریم و برخی از اقدامات آن اکنون آغاز شده و در حال اجرایی شدن است.

 

کد خبر 1101258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha