۴۰ درصد واحدهای مسکونی واقع در گسل های استان زنجان مقاوم سازی شده است

به گفته خواجه ای، ۱۵۳ روستای استان زنجان روی خط گسل زلزله قرار دارند و بیش از  ۱۸ هزار واحد معادل ۴۰ درصد واحدها مقاوم سازی شده است و تلاش می کنیم ما بقی را مقاوم سازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد در حوزه عمران روستایی فعالیت گسترده ای دارد و در 709 روستا مطالعه طرح هادی داشتیم.

 


رضا خواجه ای با اشاره به اینکه استان زنجان در طرح هادی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد، افزود: در 319 روستای نیازمند بازنگری طرح هادی بازنگری انجام شده است.

 


وی با اشاره به اینکه در سنوات آینده بازنگری طرح هادی مابقی روستاها انجام شود، تصریح کرد: برای 29 روستا بازنگری طرح هادی خواهیم داشت.

 


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برای 20 روستا از محل اعتبارات استانی بازنگری می شود، گفت: 407 روستا طرح هادی اتفاق افتاده است.

 


این مسئول خاطرنشان کرد: سال گذشته 47  روستا با 6 میلیارد اعتبار روستا طرح هادی داشتیم و 30 روستا با اعتبار ملی انجام شد. در سال جاری 62 روستا با 26میلیارد اعتبار در دستور کار است.

 


به گفته وی، از محل قیر رایگان 108 روستا در دستور کار است و صدور سند مالکیت 5 هزار واحد سال گذشته صادر شد و 200 درصد پیشرفت فیزیکی سال گذشته داشتیم و امسال تلاش می کنیم به 250 درصد پیشرفت برسیم.

 


خواجه ای به اتمام اجرای طرح احیای بافت روستای درسجین اشاره کرد و گفت: امسال احیای بافت روستای قلعه در زنجان را در دستور کار داریم.

 


به گفته وی، تنها استان کشور هستیم که طرح منظومه روستایی مصوب و ابلاغ شده است و به صورت پایلوت در طارم اجرا می شود.

 


وی با یادآوری اینکه بیش از 51 هزار واحد روستایی در استان مقاوم سازی شده است، افزود: در استان 55 درصد واحدهای روستایی مقاوم سازی شده است. 

 


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد:  3 هزار مورد پرونده های مقاوم سازی به بانک ها معرفی شده و در مرحله عقد قرارداد هستند و تسهیلات با کارمزد 4 درصد ارائه می شود و مبلغ تسهیلات 100میلیون تومان با دوره بازپرداخت 20 ساله ارائه می شود.

 


خواجه ای خاطرنشان کرد: زنجان در سه سال اخیر رتبه نخست در مقاوم سازی واحدهای روستایی را داشته است.

 


به گفته وی، 153 روستای استان زنجان روی خط گسل زلزله قرار دارند و بیش از  18 هزار واحد معادل 40 درصد واحدها مقاوم سازی شده است و تلاش می کنیم ما بقی را مقاوم سازی کنیم.

 


وی با بیان اینکه 50 روستاهای قرار گرفته در مسیر سیلاب مقاوم سازی شده است، خاطرنشان کرد: 20 واحد خانه عالم از محل حساب 100 امام توسط بنیاد مسکن زنجان ساخته شده است.

کد خبر 1101275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha