رونمایی از ۲ جلد کتاب ویژه شهدای کودکان و نوجوانان فارس در هفته ملی کودک

کامرانی گفت: رونمایی از ۲ جلد کتاب، ویژه شهدای کودکان و نوجوانان فارس در هفته ملی کودک به نام های «بستنی» و «تیروز» شامل خاطرات شهید «علی اکبر توفیقی» از کازرون و شهید «علی اکبر علی شاهی» از زرقان را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعیدرضا کامرانی»، امروز (یکشنبه 11 مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه روزگار کودکی یکی از مهمترین و طلایی ترین عمر هر فرد را رقم می زند و چارچوب شخصیت هر فرد در این دوران تعیین می شود، گفت: آینده هر فردی بستگی به تربیت و تعلیم در دوران کودکی دارد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با اشاره به اینکه زندگی آپارتمان نشینی و فضای محدود و کوچک محدودیت هایی برای کودکان به وجود آورده است و کودکان در اسارت این دیوارها قرار گرفتند، افزود: عدم توزیع امکانات عادلانه کودکان در دچار مشکل کرده است، البته شهرداری شیراز و سایر شهرداری ها این مشکلات را رفع کردند.

وی با اشاره به اینکه کودکان سرمایه های بی بدیل زندگی هستند، اظهار کرد: برای فتح قله های محبت کودکان کافی است که مقابل قلب های بی ریای کودکان بایستیم و به آنان اندک محبتی کنیم و تمام زندگی آنان در بازی های ساده خلاصه می شود.

کامرانی با یادآوری این مطلب که شهر و محیط زیست را باید برای کودکان و نوجوانان آماده کنیم، اضافه کرد: صندلی ها و اسباب بازی ها در بوستان ها به اندازه کودکان نیست و خودشان نمی توانند به تنهایی از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه های هفته ملی کودک از 16 تا 22 مهرماه برگزار می شود، افزود: روز ملی کودک هم شانزدهم مهرماه است و ویژه برنامه ها با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهیم کرد.

کامرانی با تاکید بر اینکه با رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی برنامه ها به اجرا می رسد، گفت: آغاز هفته ملی کودک در مراکز فرهنگی و هنری شکل می گیرد و عضویت رایگان در مراکز فرهنگی هنری فارس را در این ایام شاهد خواهیم بود.

وی با یادآوری این مطلب که نشست مجازی با حضور یکی از مادران شهدای مدافع حرم، افزود: فراخوان «مهربانی را اگر قسمت کنیم» ارسال کلیپ یک دقیقه ای پیرامون مهربانی با دیگران، خاطره گویی و قصه گویی 90 ثانیه ای «خاطرات با مزه من و ماسکم»، برنامه «من و دنیای مجازی»، برنامه «من شعر میخوانم با شاپرک گاهی» و برگزاری جشنواره ساخت عروسک های بومی و محلی و نمایشی از دیگر برنامه های هفته کودک است و تاکنون بیش از 500 عروسک به دبیرخانه رسیده و به زودی افتتاح خانه عروسک های بومی و محلی را خواهیم داشت.

کامرانی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاهی از آثار اعضای کانون پرورش استان فارس که در مسابقات بین المللی رتبه کسب کرده اند که بیش از 80 نقاشی است که مسابقات مختلف حضور داشته اند، افزود: تمام آثار این نمایشگاه به شکل تمبر در می آید.

وی با اشاره به اینکه سه ویژه برنامه دیگر هم داریم که رونمایی از سی دی قصه های صوتی یکی از این برنامه هاست که این داستان ها طبق استاندارد در کانون ضبط شده است، افزود: ارتباط بین حافظیه و قونیه خواهیم داشت.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: رونمایی از 2 جلد کتاب، ویژه شهدای کودکان و نوجوانان فارس در هفته ملی کودک به نام های «بستنی» و «تیروز» شامل خاطرات شهید «علی اکبر توفیقی» از کازرون و شهید «علی اکبر علی شاهی» از زرقان را خواهیم داشت.

کامرانی پیرامون تخریب برخی مرکز ها هم گفت: مرکز شماره یک شیراز یکی از مهمترین نقاط است و در جوار حافظیه قرار دارد و اجازه تخریب آن را نمی دهیم و زمین جایگزین مرکز شماره 2 هنوز به ما تحویل نشده است.

 

کد خبر 1101311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha