اشتباه استراتژیک آمریکا به شهادت رساندن سردار سلیمانی بود

اکبری با اشاره به شکست قدرت هژمونی آمریکا در منطقه خاورمیانه گفت: به شهادت رساندن سردار سلیمانی اشتباه استراتژیک آمریکا بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حسین اکبری، رییس شورای سیاستگذاری ششمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد این نشست گفت: افول آمریکا از سال های قبل آغاز شده و به اعتراف خودشان از سال 2008 این روند آغاز شده است اما در شرایط کنونی آمریکا تلاش می کند تا هیمنه حضور خود را در منطقه حفظ کند. این تلاش به دلیل اهمیت منطقه و اهمیت ژئوپولوتیک منطقه خاورمیانه است و از این دیدگاه می خواهد افول خود را تحت الشعاع قرار دهد.

 

وی در مورد دلایل افول آمریکا اظهار کرد: محور مقاومت یکی از این دلایل است تا جایی که آمریکا نتوانسته شرایط را به نفع خود رقم بزند و تاثیر آن موجب شکسته شدن هیمنه و اقتدار آمریکا و اختلافات موثر و ضعف های دیگر این کشور را عیان کرده است مانند اختلاف آمریکا با چین و روسیه، اختلاف میان جمهوری خواهان و دموکرات ها در آمریکا.

 

رییس شورای سیاستگذاری ششمین اجلاسیه مجاهدان در غربت ادامه داد: دلیل این اختلافات شکست ها و ناکامی های آمریکا در خارج است که نمی تواند اقتدار خود را به خوبی حفظ کند و این شکست در محیط داخل این کشور موجب اختلافات بی شماری شده است. در طی دو دهه گذشته روسای جمهور جدید همواره روسای جمهور سابق آمریکا را محکوم کردند و اسرار آنها را افشا کردند تا بتوانند ذهن عموم را از عملکرد یکدیگر منحرف کنند. همان گونه که ترامپ اوباما را محکوم کرد، امروز بایدن هم ترامپ را محکوم می کند.

 

وی گفت: رژیم صهیونیستی به عنوان مهمترین بازیگر در طرح های آمریکا تا جایی پیش می رود تا بر آمریکا سیطره دارد و به عنوان بازیگر پنهان از طرح های آمریکا تبعیت می کند. پیش از این ترامپ خدمات بی نظیری را به صهیونیست ها ارایه کرده است که در قالب طرح معامله قرن، عادی سازی روابط، طرح آبراهام بوده که رژیم صهیونیستی را به اهداف خود برساند و از این راه بتواند موافقت و حمایت رژیم صهیونیستی را نسبت به ریاست جمهوری خود جلب کند.

 

وی اظهار کرد: فرار آمریکا از افغانستان بخشی از شکست آمریکا و شکست مضاعف هیمنه این دولت است. آنها تصور می کردند که با شهادت شهید سلیمانی زمینه اقدامات بعدی در عراق و افغانستان فراهم می شود که امروز خلاف آن ثابت شد. در حالی که بایدن ترامپ را محکوم می کند که این (شهادت سردار سلیمانی) اشتباه استراتژیک آمریکاست به دلیل اینکه ترامپ نتوانست به هدف برسد. امروز بایدن ترامپ را محکوم می کند البته بایدن نیز تصمیم و اراده ای برای جبران ندارد. 

 

کارشناس مسایل خارجی تصریح کرد: امروز با شکستن هیمنه آمریکا کشورهای اسلامی و همچنین در درون آمریکا بسیاری از سیاستمداران پیش بینی کرده اند که قدرت هژمونی آمریکا تا 2025 بیشتر نخواهد بود و رژیم صهیونیستی باید مسیر جدیدی را برای خود انتخاب کند. امروز باید به اسراییل بدون آمریکا فکر کرد و اروپا نیز به اروپایی بدون آمریکا فکر می کند. 

 

وی اظهار کرد: تحولات جدیدی در حال شکل گیری است و نظم نوین جهانی در حال شکل گیری است. جهان پسا آمریکا با شکستن هژمونی آمریکا به وجود می آید و آمریکا نیز به زودی به تجزیه ایالت های خود می رسد و تنها به یک قدرت درونی تبدیل می شود.

کد خبر 1101364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha