فعالیت ۱۸ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در ایلام/ نمونه گیری از ۲۰ هزار زائر اربعین در مهران

صادقی فر با بیان اینکه هر چه سن واکسیناسیون به زیر ۳۰ سال کاهش یافته است، میزان استقبال در بین افراد واجد شرایط سنی تزریق واکسن کمتر شده است، گفت: کار نمونه گیری نزدیک به ۲۰ هزار نفر از زوار اربعین حسینی در مرز مهران انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا، اظهار کرد:با روزهای خوبمان هنوز فاصله داریم و امیدواریم هر روز شاهد کاهش آمار بستری ها و شاهد افزایش واکسیناسیون باشیم.

 

« جمیل صادقی فر» با بیان اینکه میزان واکسیناسیون به طور روزانه بین ۱۰-۸ هزار نفر است، ابراز کرد: با هماهنگی ها و فعالیت های انجام شده، این میزان تا ۱۵ هزار  در  روز قابل افزایش است  و در حال حاضر نیز تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان به ۱۸ مرکز افزایش یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه نگران موجودی واکسن نیستیم، اما نگران تزریق هستیم، یادآور شد: هر چه سن واکسیناسیون به زیر ۳۰ سال  کاهش یافته است،  میزان استقبال در بین افراد واجد شرایط سنی تزریق واکسن کمتر شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه بالای ۹۰ درصد بستری ها و فوتی ها کسانی هستند که واکسن نزده اند، گفت: در ایان رابعین حسینی بیش از ۶۰ هزار نفر از مرز مهران وارد کشور شدند، نزدیک به ۲۰ هزار نفر نمونه گیری شده است  که از این تعداد ۵ درصد علامت دار بودند که تست آنها منفی و یا مثبت بود.

 

صادقی فر خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود همه ادارات از امروز تا چند روز آینده اطلاعات تعداد افراد واکسیناسیون شده پرسنل خود را ارائه دهند تا ارزبابی دقیقی از میزان واکسیناسیون در سطح ادارات استان احضا شود.

 

کد خبر 1101373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha