دشمنان اسلام به دنبال تحریف قیام عاشورا هستند

حجت الاسلام شمسی گفت:دشمنان اسلام درصدد تحريف قيام امام حسين(ع) هستند بايد اهداف قيام عاشورا براي جوانان تبيين شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری،به همت کانون خدمات عمومی شهر سورک و با حضور پرشور خادمیاران رضوی شهرستان میاندورود، مراسم سوگواری و عزاداری ویژه دهه آخر ماه صفر همراه با تلاوت کلام الله مجید و قرائت زیارت عاشورا امروز(۱۱مهر)در قالب پویش «همه خادم الرضاییم، نجات انسان رسم مسلمانی»برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم قرائت زیارت عاشورا و نوحه سرایی مداح اهل بیت عصمت و طهارت خادم الرضا(ع) «سید حسن محزونی»،دل های عاشقان حضرت رضا(ع)‌را راهی مشهد الرضا(ع) کرد.

سپس حجت الاسلام والمسلمین حاج «شعبانعلی شمسی» مسئول کانون فرهنگی خدمات رضوی شهرستان میاندورود در مورد دشمنان امام حسین (ع) اظهار کرد: گروه اول از اساس و بنیان با پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) مخالف بودند.


وی افزود: گروه دوم از دشمنان امام حسین (ع) کسانی بودند که بعد از شهادت آن حضرت با گرامیداشت نام و یاد ایشان مخالفت می کردند و اجازه نم یدادند کسی به زیارتشان برود و برای مظلومیت ایشان مراسم عزاداری برگزار کند و این گروه شامل افرادی بود که در صدد نابودی آثار امام (ع )بودند که خطر این افراد بیشتر از گروه اول بوده است.


حجت الاسلام شمسی گفت: گروه سوم از دشمنان امام حسین (ع) کسانی هستند که به ظاهر برای آن حضرت اشک می ریزند و مراسم عزاداری برگزار می کنند، اما فلسفه ی قیام حسینی را تحریف می کنند و آنها کسانی بودند که در صدد نابودی اهداف امام حسین(ع) بر آمدند و امام(ع) را خارجی خواندند و اهداف امام را در زمره جاه طلبی و ریاست طلبی قرار دادند و همان خصوصیاتی که متعلق به خودشان بوده است را به امام نسبت دادند با وجود اینکه امام حسین (ع )در زمان ابتدای حرکت به سمت مدینه و مکه در بین مسیر بارها سخنرانی کردند و خطبه خواندند.

وی در ادامه سخنانش ضمن تشریح اهداف و انگیزه حضرت سیدالشهدا(ع) از قیام عاشورا، به مصیبت های دشت کربلا و نقش حضرت زینب(س) به عنوان ادامه دهنده راه برادرشان و اهداف قیام آن حضرت، اشاره کرد و افزود: اگر یک بخش این واقعه شهادت امام حسین(ع) باشد، بخش دیگر حضرت زینب(س) است که بعد از امام حسین(ع) سرپرستی این واقعه را عهده دار شدند و این همه مصیبت را تحمل کردند.

 

حجت الاسلام شمسی اظهار کرد: دشمنان اسلام  درصدد تحريف قيام امام حسين(ع) هستند بايد اهداف قيام عاشورا براي جوانان تبيين شود.

 

کد خبر 1101387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha