فومن دارای ۹۶ موقوفه و بیش از ۱۰۰۰ رقبه است

راستاد با اشاره به اینکه فومن دارای ۹۶ موقوفه و یک هزار و ۵۵ رقبه وقفی است گفت: همچنین این شهرستان دارای سه هزار رقبه در مرحله شناسایی و تعیین تکلیف، ۳۵ بقعه متبرکه و ۱۸۰ مسجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، «حسن راستاد» ظهر امروز(یکشنبه، 11مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با گرامیداشت هفته وقف اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به فرموده امام راحل موقوفات دوباره احیا شدند.

 

رییس اوقاف و امور خیریه فومن با بیان اینکه وقف در موضوعات مختلف انجام می‌شود افزود: احیای دین، ساخت دارالقرآن، مساجد، تکایا، حسینه‌ها، در راستای علم و دانش، مدارس، کتابخانه‌ها، در حوزه بهداشت و درمان، کمک به ایتام و نیازمندان و اشتغالزایی از جمله مباحثی است که وقف در آن اجرا می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه از موضوعات مهم وقف این است فقیر و غنی به یکسان از آن بهره‌مند می‌شوند که قبرستان‌ها نمونه بارز این موضوع است گفت: در سطح شهرستان در صددیم بازارچه دائمی در جنب بقعه متبرکه سید کلرم آماده کنیم.

 

راستاد با اشاره به اینکه در سطح شهرستان 96 موقوفه و یک هزار و 55 رقبه وقفی که روابط استیجاری دارند، موجود است تصریح کرد: همچنین این شهرستان دارای سه هزار رقبه در مرحله شناسایی و تعیین تکلیف، 35 بقعه متبرکه و 180 مسجد است.

 

رییس اوقاف و امور خیریه فومن با بیان اینکه در زمینه عواید موقوفات 2 میلیارد و 642 میلیون و 880 هزار ریال از هفته وقف سال گذشته تا کنون جمع‌آوری شده است خاطرنشان کرد: این میزان مبلغ در راستای اجرای نیات کمک به نیازمندان و خیرات و مبرات و ... هزینه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه یک میلیارد و 766 میلیون و 763هزار ریال از درآمد بقاع متبرکه در این یکسال حاصل شده است اظهار کرد: این میزان مبالغ جمع‌آوری شده هم در زمینه هزینه‌های جاری بقاع، امورات فرهنگی و قرآنی و کلاس‌های سبک‌ زندگی هزینه شده است.

 

راستاد با بیان اینکه 2 نفر در شهرستان به عنوان امین موقوفات شناسایی و برون سپاری موقوفات شهرستان انجام شده است افزود: با وجود برون‌سپاری شاهد رشد 150 درصدی عواید موقوفات و رشد 250 درصدی عواید بقاع متبرکه در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم.

 

رییس اوقاف و امور خیریه فومن با بیان اینکه 128 مورد بازدید میدانی توسط کارمندان این اداره از رقبات وقفی صورت گرفته و 28 مورد رقبات جدید شناسایی شده است گفت: 12 فقره مزایده برای رقبات وقفی انجام و سبب رشد اجاره بها شد.

 

وی با بیان اینکه بازسازی یک منزل مسکونی فرسوده قدیمی را در دستور کار داشتیم تصریح کرد: این منزل مسکونی قدیمی به یک واحد مسکن و سه باب مغازه تبدیل شد که ارزش کنونی آن بالغ بر 50 میلیارد ریال است.

 

راستاد با بیان اینکه در زمینه مساعدت برای تعمیرات مساجد یک میلیارد و 50 میلیون ریال از طریق عواید بقاع هزینه شده است بیان کرد: در زمینه فرهنگی اطعام 800 نفر به ارزش 120 میلیون ریال، یک هزار و 112 بسته لوازم بهداشتی و یک هزار و 332 سبد معیشتی به ارزش 2 میلیارد ریال را در دستور کار داشتیم که مبالغ آن از طریق خیرین و نیات موقوفات تامین شد.

 

رییس اوقاف و امور خیریه فومن خاطرنشان کرد: تبلیغات محیطی، همایش یاران وقف، نشست با اصناف، دیدار با امام جمعه و فرماندار و خانواده معظم شهدا، غبارروبی بقاع متبرکه و دیدار با مستاجرین اراضی وقفی از عمده برنامه‌های هفته وقف در فومن است.

کد خبر 1101433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha