لزوم نامگذاری هفته ای به نام شهدای مدافع حرم

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: دفاع از حرم تداوم دفاع مقدس است و انتظار می رود هفته ای به نام «مدافعان حرم» در تقویم نامگذاری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۱۱مهر)در یادواره شهدای کارگری در شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با عنوان از خانطومان تا جماران ضمن تسلیت به‌مناسبت سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، اظهار کرد: پیش روی انقلاب اسلامی عرصه‌های جدیدتری از رویایی ما با استکبار جهانی و عواملشان به‌وجود خواهد آورد، باید آماده این باشیم تا این مشعل‌ها را که از جماران نشات می‌گیرد برای صحنه‌های جدید در نظر بگیریم.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه جوانان انقلابی امروز نمی‌ هراسند و آماده حضور در صحنه های جدید هستند، افزود: از اینکه یاد کربلای جدید خانطومان را زنده کردیم جای تقدیر دارد، ما ۸ ساله ای به نام دفاع مقدس و ۶ ساله‌ای به نام دفاع حرم داریم، لازم است هفته‌ای را به نام دفاع حرم نام‌گذاری کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: امروز در بخش کلیجانرستاق ساری در یادواره شهدای صنایع چوب و کاغذ مازندران هستیم، در حقیقت این صنعت می‌تواند ستاره شمال باشد اگر حقش را ضایع نکنند.

 

وی با تاکید بر این که شهادت بالاترین مزد جهاد است، یادآور شد: قطعا کسانی که جهاد کردند و اجری دریافت نکردند قطعا چیزی هم‌تراز مزد شهادت دریافت خواهند کردند چرا که خداوند تبعیضی قائل نمی‌شود، از طرفی ما مامور به جهاد هستیم نه شهادت!

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اینکه مهم‌تر از شهادت خود جهاد است، اضافه کرد: در دوران جهاد کسانی که راهی میدان شده و دفاع کردند، در بزرگترین عبادت‌ها شرکت کردند، جهاد در راه خدا، گناهان انسان را پاک کرده و اقدامی دو سر برد است‌.

 

وی ادامه داد: کسانی که در دفاع از حرم شرکت کردند می‌دانستند که اگر حضور نیابند روزی دشمن به حریم کشور وارد خواهد شد، در کنارش توجه به خلقیات نیکو و جنگ با نفس و درون ضرورت دارد که قطعا شهدا در این مسیر ابتدا به خودسازی رسیده بودند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی همچنین عنوان کرد: گاها اخباری درخصوص اختلاس‌ها و دزدی به گوشمان می‌رسد که تعجبمان را برمی انگیزد چطور می‌شود که یک مسلمان شیرپاک خورده دستش برای برداشتن لقمه و مال حرام دراز می‌کند! امت پیمغبر(ص) نباید چنین رفتاری داشته باشند.

کد خبر 1101468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha