خدمت به مردم سیره عملی علامه «حسن زاده آملی» بود

آیت الله یزدان پناه گفت: علامه خدمت به مردم را در راستای خدمت به خدا می دانست و همواره بی حد و نصاب به مردم کمک می کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آمل، آیت الله «سید یدالله یزدان پناه» عصر امروز(۱۱مهر) در مراسم گرامیداشت هفتمین روز از درگذشت علامه ذوالفنون «حسن حسن زاده آملی» که در میدان ۱۷ شهریور شهرستان آمل برگزار شد، اظهار کرد:مقام فاخر علامه حسن زاده با اساتید بزرگی همچون آیت الله شعرانی، آیت الله شیخ محمد تقی آملی و غیره حشر و نشر داشتند.

این واعظ برجسته افزود: این بزرگواران وقت خود را در تهران صرف آموزش حتی برای مردم عادی می‌کردند، گویی خداوند مقدر کرد همه اساتید در پایتخت گرد هم آیند.

 

آیت الله یزدان پناه همچنین تصریح کرد: علامه نزد اساتید بزرگی همچون علامه طباطبایی، آیت الله رفیعی قزوینی، آیت الله میرزا مهدی مرشعی، آیت الله آشتیانی و غیره زانو زد.

 

وی مهم ترین ویژگی علامه حسن زاده را در نوع نگاه ایشان به انسان و مقام انسان برشمرد و گفت : ایشان باور داشت انسان را علم و عمل می سازد و به هر آنچه باور داشت عمل کرد.

شاگرد علامه حسن زاده آملی بیان کرد: علامه تا جایی در علم پیش رفت که به علم توحیدی رسید. علامه خدمت به مردم را نیز در راستای خدمت به خدا می دانست و همواره بی حد و نصاب به مردم کمک می کرد.

 

به گزارش شبستان با وجود بارش باران این مراسم با خیل عظیمی از دوستداران علامه «حسن زاده آملی» همراه بود. و همچنین مداحی «حسن شالبافان» از شهر مقدس قم حال و هوای شهرستان هزار سنگر آمل را معنویت خاصی بخشید.

کد خبر 1101517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha