نوآوری در صنایع لوازم خانگی نیاز به سرمایه گذاری داریم

فتاحی با بیان اینکه برای نوآوری در صنایع لوازم خانگی نیاز به سرمایه گذاری داریم، اما وزارت صمت برای تجهیزات و ماشین آلات؛ ارز اختصاص نمی‌دهد، گفت: مجبوریم ارز حاصل از صادرات را در این زمینه استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، حسین فتاحی، تولید کننده لوازم خانگی شب گذشته (یکشنبه 11 مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه برای نوآوری در صنایع لوازم خانگی نیاز به سرمایه گذاری داریم، اما وزارت صمت برای تجهیزات و ماشین آلات؛ ارز اختصاص نمی‌دهد، گفت: مجبوریم ارز حاصل از صادرات را در این زمینه استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه باید زمینه‌ای فراهم شود تا تولید کنندگان خارجی بتوانند با شرکای ایرانی تولید مشترک در لوازم خانگی داشته باشند و برای سرمایه گذاری آن‌ها تضمین ارزی به سرمایه گذاران خارجی داده شود، گفت: دو شرکت کره‌ای که ورود محصولات آن‌ها به کشور ممنوع شد؛ در گذشته محصولات خود را در ایران مونتاژ می‌کردند و عمق ساخت داخل نداشتند.

 

تولید کننده لوازم خانگی با تاکید بر اینکه شرکت‌های خارجی باید فناوری خود را به داخل کشور منتقل کنند که اگر خواستند بروند مشکلی پیش نیاید، گفت:  از سال ۹۲ که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد؛ تولید کنندگان لوازم خانگی که بیشتر خصوصی هستند در جهت این سیاست‌ها سرمایه گذاری کردند و دانش خود را افزایش دادند و ماشین آلات وارد کردند.

 

این تولید کننده لوازم خانگی گفت: تا سال ۹۷ با شرکت‌های خارجی رقابت می‌کردیم، اما با خروج آن‌ها از کشور توانستیم نیاز مصرف کنندگان داخلی را تأمین کنیم و زمان لازم داریم تا به طور کامل بر دانش لوازم خانگی مسلط شویم.

کد خبر 1101530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha