رونمایی از سند تحول سازمان تعزیرات حکومتی/سفرهای استانی رییس جمهور اعتماد مردم را بازسازی می کند

اقدامات پیشگیرانه برای تنظیم بازار در دستور کار، سفرهای استانی رییس جمهور اعتماد مردم را بازسازی می کند، دولت نسبت به نیاز معنوی مردم دغدغه مند شود، رونمایی از سند تحول سازمان تعزیرات حکومتی برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، اقدامات پیشگیرانه برای تنظیم بازار در دستور کار، سفرهای استانی رییس جمهور اعتماد مردم را بازسازی می کند، دولت نسبت به نیاز معنوی مردم دغدغه مند شود،  رونمایی از سند تحول سازمان تعزیرات حکومتی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۱۲ مهر است.

اقدامات پیشگیرانه برای تنظیم بازار در دستور کار است

امین حسین رحیمی در همایش سراسری مدیران ستادی و استانی سازمان تعزیرات حکومتی، گفت: باید تلاش کنیم تا حضور ما برای معیشت مردم نتیجه‌بخش باشد و گرانی بی‌رویه اتفاق نیفتد و بازار آشفته نشود.

وزیر دادگستری افزود: اگر تخلفی اتفاق افتاد باید برخورد کنیم اما صرف برخورد کافی نیست بنابراین اقدامات پیشگیرانه به عنوان مهم‌ترین برنامه دولت در تنظیم بازار در دستور کار است و دوره مدیریت جدید سازمان تعزیرات که یک مدیریت تحول است؛ باید حضور سازمان تعزیرات برای مردم ملموس و نتیجه‌اش جلوگیری از گرانی و تخلفات باشد.

رحیمی تصریح کرد: سازمان تعزیرات باید نقش جدی در بازار ایفا کند و این امکان ندارد مگر با همکاری تمام دستگاه‌ها از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها که برای ایجاد این تعامل‌ها از ابتدای کار در وزارت دادگستری طرحی تهیه شد و همین شنبه در کمیسیون لوایح دولت بود و مصوبه کمیسیون برای معاون اول ارسال شده تا طوری عمل کنیم که تنظیم بازار و در نهایت بهبود معیشت مردم انجام شود.

وزیر دادگستری بیان کرد: مدیران ستادی و استانی باید با همکاری سایر متولیان امر کار را پیش ببرند و در دولت یک صدایی در این امر باشد و تمام نهادها یک موضوع را پیگیری کنند تا مردم نتیجه کار را ببیند که تخلفات نباشد و آرامش بر بازار حاکم شود. اصل موضوع بازار در اقتصاد است اما وظیفه تعزیرات حل مساله اقتصاد نیست و این موضوع در جای خودش بحث می‌شود بنابراین برای انجام وظایف، نهادهای بازار از قیمت‌گذاری تا عرضه و بازرسی و رسیدگی باید با هم همراه باشند که در این طرح این موضوع بررسی و در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: مجازات بعضاً بازدارنده نیستند بنابراین بر اساس اختیار ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی به وزارت دادگستری این اختیار داده شده که مناسب‌سازی و کارآمدی جریمه‌ها را رصد و در جهت آن اقدام کند.

 

سفرهای استانی رییس جمهور اعتماد مردم را بازسازی می کند

محمد صالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در رابطه با سفرهای استانی رییس جمهور گفت: با توجه به اینکه در دولت قبل به دلایل مختلف رییس جمهور و وزرا کمترین حضور را در بین مردم و مجامع داشتند و در کنار این مسئله بحث گرانی و تورم نیز باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم شده بود لذا آنها احساس می کردند که مسئولان از آنها جدا هستند.

 

ریس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید اعتماد مردم را بازسازی کنیم و قطعا یکی از راهکارهای آن بحث سفرهای استانی رییس جمهور و هیئت دولت است. این سفرها که در روزهای جمعه و تعطیل انجام می شود، قطعا می تواند در این راستا موثر باشد. در این سفرها مردم مورد تفقد قرار می گیرند، درددل هایشان بیان می شود، مشکلات شان از نزدیک توسط مردم دیده می شود و همین می تواند به مردم دلگرمی بدهد.

 

وی با بیان اینکه ما باید سرمایه اجتماعی مان را ارتقا دهیم، گفت: از دولت می خواهیم اگر قولی به مردم می دهد و مصوبه ای دارد، آن را اجرایی کند. این مصوبات باید مبتنی بر منابع و بودجه ما باشد. برای اجرای آن زمان مشخص کنند و در زمان مشخص آن را اجرایی کنند.

 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفرهای استانی رییس جمهور کار شایسته و پسندیده ای است، گفت: مشاهده مشکلات مردم از نزدیک و تلاش برای رفع آن این احساس را به مردم می دهد که مسئولان از آنها دور نیستند و کنار آنها هستند و همین خودش امنیت داخلی کشور را تضمین می کند.

 

دولت نسبت به نیاز معنوی مردم دغدغه مند شود

حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی در  ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه (۱۲مهر) در تذکری شفاهی گفت: ملت ایران با وجود سختی ها و مشکلات زیادی که وجود داشت در سال جاری نیز در مراسم اربعین حضور یافتند. هرچند برخی از مشکلات دل مومنان را به درد آورد. مردم گلایه هایی از نحوه مدیریت مرزها در ورود و خروج از کشور داشته و از تصمیمات متفاوتی که اتخاذ شد گلایه‌مند هستند.

 

نماینده خمینی شهردر مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: این اتفاق تجربه ای شد تا دولت نسبت به مسائل این چنینی و نیاز معنوی مردم نیز دغدغه مند شود. نیاز به زیارت از نیازهای مادی کم تر نیست. جای آن بود که تصمیمات بهتری گرفته می شد. اگر قرار بود مرزهای زمینی باز شود باید زودتر تصمیم گرفته می شد تا مردان و زنانی که پشت مرزها تجمع کردند، آزرده خاطر نشوند. گلایه از نحوه مدیریت زیاد بود ان شاءالله در سال های آتی تصمیمات بهتری گرفته شود.

 

محدودسازی واردات حمایت از تولیدکننده داخل است

مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در رابطه با بحث ممنوعیت واردات برخی کالاها گفت: بحث محدودیت سازی واردات بهترین حمایت از بخش تولید داخل است یعنی اینکه شما بازار را در اختیار تولیدکننده داخلی قرار داده اید که رقیب قدر ندارد و حتی می تواند با هزینه تمام شده اش وارد بازار شود.

 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته ما معتقدیم این حمایت و دادن بازار به تولیدکننده داخلی نباید برای ابد گارانتی و انحصاری شود. ما باید از تولیدکننده داخلی حمایت کنیم اما این حمایت پلکانی باشد. بر فرض مثال اگر می گوییم کالا وارد نشود برای یک سال یا دو سال باشد چرا که ممکن است تولیدکننده داخلی بعد از یک و دو سال دیگر نگران نباشد و هر کالای بی  کیفیتی را وارد بازار کند.

 

وی تاکید کرد: مدیریت بازار داخلی نیز خودش به نوعی حمایت از تولیدکننده داخلی است به شرط اینکه معقولانه منطقی و به صورت پلکانی باشد مثلا اگر ما می گوییم امسال صددرصد عوارض پرداخت شود سال بعد آن را 80 درصد و سال بعد به 60 درصد برسانیم. با این کار ما تولیدکنندگان داخل مان را نیز برای رقابت آماده می کنیم.

 

نماینده مردم اصفهان همچنین در رابطه با بحث کیفیت کالاهای داخلی گفت: این مسئله کلاف به هم پیچیده ای است. اگر می خواهیم کیفیت چیزی را ارتقا دهیم، نیاز به تحقیق و توسعه است. تحقیق و توسعه نیز جزء هزینه های کارخانه است. اگر بخواهیم هزینه کنیم باید اسکیل فروش داشته باشیم که هزینه ها دربیاید یعنی ما در چرخه مرغ و تخم مرغ می افتیم یعنی مدانیم باید آخرش آرندی را توسعه دهیم تا کیفیت بهتر شود یا کیفیت را بهتر کنیم که هزینه اش برای آرندی تامین شود.

 

وزارت خارجه؛ مقصد سیزدهمین نامه بذرپاش

مهرداد بذرپاش در ادامه‌ی نامه‌نگاری‌های فنی خود با مقامات ارشد دولت سیزدهم که در راستای منویات امام خامنه‌ای و تحقق شعار سال، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، قوانین ۷گانه مرتبط با تولید و موضوع ترک فعل دستگاه‌های اجرایی به رشته تحریر درآمده است، سیزدهمین نامه را خطاب به وزیر امورخارجه به امضا رساند.


رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به ظرفیت‌های روابط خارجی و نمایندگی‌های سیاسی کشور در خارج جهت تحقق اهداف مرتبط با تولید، بر حمایت این وزارتخانه از تولیدکنندگان داخلی و سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانیان خارج از کشور، تاکید کرد.


بذرپاش، لغو روادید با کشورهای طرف تجاری، تنظیم توافقات صدور روادید تجاری بلندمدت و پرتردد را از جمله مواردی دانست که مسیر را برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران تسهیل می‌کند.


در ادامه‌ی این نامه از حسین امیرعبداللهیان درخواست شده، پروژه‌های زیر را به صورت ویژه مورد پیگیری قرار دهد:


- توسعه پیوندهای راهبردی و گسترش همکاری‌ و مشارکت با کشورها
- تنوع‌بخشی پیوندهای اقتصادی با کشورها به ویژه با کشورهای منطقه
- استفاده از ابزار دیپلماسی در جهت حمایت از هدف‌های اقتصادی
- استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای
- رصد برنامه‌های تحریم و افزایش هزینه برای دشمن
- مدیریت مخاطرات اقتصادی از طریق تهیه طرح‌های واکنش هوشمند، فعال، سریع و به هنگام در برابر مخاطرات و اختلال‌های داخلی و خارجی.

در پایان این نامه یادآور شده است مبنای رسیدگی دیوان محاسبات در حوزه‌های مالی و رعایت و عملکرد، مفاد مذکور و اجرای قوانین و اسناد بالادستی، ارتقای شفافیت، مبارزه با فساد و حذف قوانین مزاحم خواهد بود.

 

رونمایی از سند تحول سازمان تعزیرات حکومتی

همایش سراسری مدیران ستادی و استانی سازمان تعزیرات حکومتی با حضور امین حسین رحیمی وزیر دادگستری و احمد اصانلو معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی صبح امروز (دوشنبه ۱۲ مهرماه سال جاری) آغاز شد.

در این همایش سند تحولی سازمان تعزیرات حکومتی رونمایی و پس از آن مدیران ستادی و استانی به بیان سوالات و نظرات خود می‌پردازند.

 

 

 

کد خبر 1101544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha