اثرگذاری هنرمندان در پاسداشت دفاع مقدس/ هنر، زبانی برای بیان ناگفتنی ها است

احمدخانی با اشاره به اینکه زبان هنر زبانی برای بیان ناگفتنی ها است، گفت: جشنواره تئاتر غواصان دریادل در واقع نشان دهنده ارادت این هنرمندان به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، شامگاه یکشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره نمایش‌های خیابانی و صحنه‌ای خط شکنان و غواصان دریادل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: عرصه فرهنگ و هنر در دو سال گذشته که کشور با کرونادرگیر بوده هنر روزگار دشواری را سپری کرده است.

 

محمدربیع احمدخانی با اشاره به اینکه کرونا فعالیت های این عرصه را بیش از پیش تحت تاثیر قرار داده است، گفت: هرچند هنر پویایی خود را حفظ کرده است اما بازهم این هنر به علت کرونا و تعمیر فرهنگسرا دچار وقفه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه آغاز نسبی فعالیت های هنری با جشنواره فعالیت های صحنه ای و خیابانی غواصان دریادل همراه شده است، گفت: هنر نمایش همواره به عنوان یکی از ابداعات مورد توجه بوده است.

 

احمدخانی با اشاره به اینکه این هنر به علت کار دسته جمعی و تأثیرگذاری و تعالی آن با سایر هنرها تفاوت بسیاری دارد، گفت: جشنواره تئاتر غواصان دریادل در واقع نشان دهنده ارادت این هنرمندان به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه زبان هنر زبانی برای بیان ناگفتنی ها است، گفت: آنچه ناگفتنی است به زبان هنر به بهترین شکل بیان می‌شود.

 

جانشین فرمانده سپاه استان زنجان نیز در سخنانی با بیان اینکه کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان به زودی در استان برگزار خواهد شد، گفت: قبل از کنگره دیداری با مقام معظم رهبری انجام خواهد شد و هنوز تاریخ دقیق اجلاسیه مشخص نشده است.

 

ابوالفضل طهماسبی با اشاره به بسترسازی خوب برای برگزاری کنگره بیان کرد: مسابقات و جشنواره‌های مختلفی همزمان با کنگره برگزار می‌شود.

 

جانشین فرمانده سپاه استان زنجان با بیان اینکه دبیرخانه کنگره شهدا به صورت دائمی تشکیل شده است، گفت: اسناد دفاع مقدس زیاد است و با توجه به جمع آوری خاطرات و اسناد مربوط به شهدا این دبیرخانه بازهم فعال خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس میراث گرانبهای شهدا است، گفت: اگر دفاع مقدس گرامی داشته نشود، تحریف خواهد شد، پس باید این هشت سال دفاع مقدس باید نسل به نسل منتقل شود.

 

این مسئول با بیان اینکه در حوزه معرفتی انسان‌های الهی تربیت شده است، گفت: نمونه این افراد سردار سلیمانی، سرداران شهید و سرداران خود استان زنجان هستند که در دوران دفاع مقدس تربیت شده‌اند.

 

طهماسبی با اشاره به اینکه تکلیف ما در دفاع از قرآن مشخص است، گفت: امروز موشک‌های کشور نقطه زن است و ایران اسلامی آماده پاسخگویی به ضربت متقابل به هر تحرک دشمن است.

 

وی با اشاره به اینکه اتحاد و انسجام نیروهای کشور موجب پیشرفت ما شده است، گفت: همین هماهنگی و همکاری نیروهای مسلح موجب شده است که کشور به این مرحله برسد.

 

جانشین فرمانده سپاه استان زنجان با اشاره به اینکه در عین اقتدار عطوفت هم داریم و به کشورهای دیگر کمک هم میکنیم، افزود: اینها مولفه.های دفاع مقدس بوده است که موجب پیروزی کشور شده است.

 

وی به وظایف هنرمندان در تبیین فضای مجازی اشاره کرد و گفت: تبیین دفاع مقدس فقط برگزاری یادواره نیست و هنرمندان نیز به نوبه خود در کارهای فرهنگی و هنری تاثیرگذارند.

کد خبر 1101577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha