بیمارستان شهدای فاروج فقط نام بیمارستان را یدک می کشد!

خرداد سال ۹۲ بود که بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهدای فاروج در زمینی به مساحت ۴۵ هزار مترمربع به بهره برداری رسید و بارقه های امید را در دل مردم برای رسیدن به ‌موقع به خدمات درمانی ایجاد کرد اما هر سال که از راه اندازی آن گذشت، مشکلات بیشتری دیده شد.

خبرگزاری شبستان _خراسان شمالی_فاروج؛ فعال نبودن بخش های مختلف، نبود پزشکان متخصص، کمبود تجهیزات و ... برای بیمارستان فاروج فقط یک نام باقی گذاشته است. این ها حرف‌های مردم است همان هایی که برای هر نیاز درمانی به بیمارستان مراجعه می کنند و به در بسته می خورند.

 

خرداد سال 92 بود که بیمارستان 32 تختخوابی شهدای فاروج در زمینی به مساحت 45 هزار مترمربع به بهره برداری رسید و بارقه های امید را در دل مردم این شهرستان برای رسیدن به ‌هنگام به خدمات درمانی ایجاد کرد اما هر سال که از راه اندازی آن گذشت، مشکلات بیشتر دیده شد. از پزشکان پروازی که اسمشان در بیمارستان بود اما جسمشان نه، پزشکان طرحی که در تکاپوی فقط گذراندن روزهای طرح بودند و ...

 

فعال نشدن بخش هایی که مردم هر سال فقط وعده آن را می شنیدند و تازه ترین وعده، سی تی اسکن بود که هر سه ماه یک بار وعده رسیدنش را در سه ماه بعد می شنیدند و هنوز زمانش نرسیده است. مردم به امید استفاده از خدمات، با جانمایی نامناسب بیمارستان کنار آمدند، با تاکسی دربست های آن و دور از مرکز شهر بودنش، اما فضایی که در آن خدمات لازم ارائه نشود به چه کار خلق الله می آید؟

 

یک شهروند نیازمند به دیالیز به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: به راه اندازی بیمارستان فاروج امید بسته بودم اما بی فایده بود و همچنان برای دیالیز باید به شهرهای دیگر بروم و هزینه های زیادی را متحمل شوم.

 

«مریم.ر» افزود: تا جایی که اطلاع دارم حدود 30 بیمار دیالیزی فاروج برای دریافت خدمات ناگزیر به مراجعه به شهرهای دیگر هستند و چه هزینه های سنگینی خانواده ها در این مسیر می پردازند.

 

وی گفت: نبود متخصص، بیمارستان فاروج را تبدیل به اورژانس کرده، آنهم بیمار نرسیده به بیمارستان به شهرهای مجاور منتقلش می کنند، که با این روند همین کارایی را هم از دست می دهد.

 

شهروند دیگری می گوید: در شرایط بحران کرونا، بیمارستان فاروج راکد بود، وقتی محروم از سی تی اسکن، بخش آی سی یو و سی سی یو است چه خدمتی می توان به مردم ارائه کرد؟؟

 

«علی قربانی» با بیان اینکه وقتی تجهیزات نداریم چگونه نیروی متخصص بکار بگیریم، بیان کرد: به نظر می رسد در این حوزه هم مثل سایر بخش ها این شهر رها شده است.

 

یکی از روستاییان نیز با اشاره به فاصله دور بیمارستان از مرکز شهر اظهارکرد: به دلیل قرار گرفتن بیمارستان در خارج از شهر، اگر به دکتر نیاز داشته باشیم ترجیحاً به یکی از شهرهای همجوار می رویم چون برای رفتن به این بیمارستان علاوه بر طی کردن فاصله زیاد، به دلیل سرویس دهی نامناسب تاکسی های خطی که به شکل دربست مسافران را جا به جا می کنند، مجبوریم هزینه زیادی بپردازیم.

 

«غلامعلی باقری» افزود: اگر هم به بیمارستان فاروج مراجعه کنیم با توجه به نبود پزشک متخصص، نداشتن بخش های مختلف، درمان انجام نمی شود و باز ناگزیر باید به شهرهای همجوار برویم.

 

 

مسئولان شبکه بهداشت فاروج پاسخگو نیستند

به رغم پیگیری های خبرنگار خبرگزاری شبستان از مسئولان شبکه بهداشت شهرستان فاروج، پاسخی در خصوص مشکلات دریافت نشد و آنان  راه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی را نشان دادند.

 

 

مسئولان مربوطه در دانشگاه علوم پزشکی سرشان شلوغ است

پیگیری از دانشگاه علوم پزشکی با پیدا کردن روابط عمومی معاونت مربوط انجام شد، مطالبه آنان ارسال سوالات بود، پس از چند روز از ارسال، پاسخ کارشناس مربوطه  این بود که به پاسخ بعضی سوالات رسیدم اما یکی دو سوال فعلا بی جواب است!.

 

بعد از دو هفته، پاسخ این بود، در حال حاضر به خاطر بحران کرونا سرشان شلوغ است و با عبور از بحران هنوز هم به خلوتی برای پاسخگویی نرسیده اند.

 

 

مردم به  وضعیت خدمات بیمارستان اعتراض دارند

اما فرماندار فاروج در خصوص بیمارستان گفت: یکی از مشکلات عمده مردم محدود بودن خدمات  بیمارستان است که مردم به آن معترضند.

 

«ابوالحسن نجفی حاج تقی» افزود: از بیمارستان فاروج فقط یک ساختمان با اورژانس داریم و محروم از بخش های آی سی یو، سی سی یو، سی تی اسکن و... هستیم.

 

فرماندار فاروج افزود: بیماران کرونایی ناگزیر به بیمارستان شهرهای همجوار انتقال داده می شوند که این روند بر حجم کار نیروهای درمان می افزاید.

 

نجفی با بیان اینکه چون تجهیزات نداریم متخصص نمی آید، گفت: خیران در شهرستان پای کار هستند و یک خیر برای راه اندازی بخش آی سی یو و استقرار پزشک متخصص قول کمک دو میلیارد ریالی داده است.

 

وی گفت: برای داشتن تجهیزاتی مثل اکسیژن ساز، سی تی اسکن و...  جذب متخصص، بیمارستان فاروج نیاز به حمایت های دولتی دارد.  

    


تجهیز بیمارستان فاروج به دستگاه اکسیژن ساز و سی تی اسکن


این مطلب به نقل از نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رسانه هاست.
 

«دکتر سید محمد پاکمهر» اظهار کرد: با همکاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و پیگیری های انجام شده به زودی بیمارستان فاروج مجهز به دستگاه سی تی اسکن و اکسیژن ساز می شود.

 

وی یکی از پایه های درمان بیماران کرونایی را اکسیژن خواند و افزود: خوشبختانه با اقدامات و پیگیری های به موقع همه بیمارستان ها به جز بیمارستان فاروج مجهز به دستگاه اکسیژن ساز هستند و برخی بیمارستان ها حتی بیش از سه یا چهار دستگاه اکسیژن ساز دارند.

 

پاکمهر در مورد بیمارستان فاروج گفت: این بیمارستان به علت نبود دستگاه اکسیژن ساز و سی تی اسکن قابلیت بستری بیماران کرونایی را ندارد به همین دلیل با پیش بینی پیک های بعدی کرونا و مواقع بحران پیگیری های لازم با همکاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی به منظور تجهیز بیمارستان فاروج انجام گرفته که به زودی این بیمارستان مجهز به دستگاه سی تی اسکن و دستگاه اکسیژن ساز می شود.

 

و هنوز این به زودی محقق نشده است!

 

 

کد خبر 1101614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha