علامه حسن زاده آملی مبارزی انقلابی بود/علما پاسداران مرزهای عقیدتی فرهنگی هستند

حجت الاسلام و المسلمین معصومی از علامه حسن زاده آملی به عنوان مبارزی انقلابی نام برد و گفت: علما پاسداران فقاهت و مرزهای عقیدتی فرهنگی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین « سید محمدعلی معصومی » در مراسم بزرگداشت علامه حسن زاده آملی که از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس برگزار شد، از مرحوم علامه حسن زاده به عنوان مبارزی انقلابی نام برد و اظهار کرد: آن مرحوم از مبارزان انقلاب بود که در قضیه فیضیه سال 42 مجروح شد.

 

وی وقار، مهربانی و سکوت را از ویژگی های علامه حسن زاده آملی ذکر کرد و افزود: درطول سال هایی که از محضر درس ایشان بهره می بردیم هیچ گاه کلام یا حرکتی که باعث ناراحتی کسی شود را از ایشان مشاهده نکردیم.

 

این شاگرد مرحوم علامه حسن زاده آملی با بیان اینکه آن مرحوم در زمینه پیشرفت علم و همچنین تقوا دغدغه داشتند، عنوان کرد: در سن 51 سالگی 61 کتاب در موضوعات مختلف نوشته بوند و کتاب « عرف عرفان » در سفر مقام معظم رهبری به آمل به معظم له تقدیم کردند.

 

وی از علما به عنوان پاسداران فقاهت و مرزهای عقیدتی و فرهنگی یاد کرد و گفت: مرحوم علامه حسن زاده آملی در زمینه تقوا، سلوک و علم سرآمد بودند، بیان کرد: علامه حسن زاده، عالمی انقلابی و شهیدپرور بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین معصومی در ادامه با اشاره به اینکه روحانیت به معنای اصیل واقعا در غربت هستند، بر ترجمه روحانیت توسط جامعه روحانیت تاکید کرد و افزود: حسن زاده را باید علامه ای همچون جوادی آملی معرفی کند.

 

وی عنوان کرد: ما باید تلاش کنیم تا مردم بتوانند علما را بشناسند و برای شناخت علامه حسن زاده آملی باید آثار ایشان به ویژه کتاب هایشان مطالعه شود.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه هرگاه عالمی از دنیا می رود شکافی در اسلام بوجود می آید، خاطرنشان کرد: عالمی که مردم را بسوی خدا هدایت کند ماندگار خواهد بود.

 

وی افزود: علامه حسن زاده آملی همانند بسیاری از علمای بزرگ ازجمله آیت الله بهجت، الان بیشتر از زمانی که در قید حیات بود شناخته می شود.

 

یادآوری می‌شود علامه حسن حسن‌زاده آملی، دانشمند برجسته و عالم شاخص دینی یکشنبه سوم مهر ماه جاری به دلیل نارسایی قلبی پیشرفته در ۹۳سالگی در بیمارستانی در شهر آمل استان مازندران درگذشت.

 

 

 

کد خبر 1101623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha