امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت بین مسلمین و سنت رسول الله(ص) نیازمندیم

حجت الاسلام دیلم گفت: امروز نیاز است که در ایران اسلامی تمامی دلسوزانی که در مسیر انقلاب و ولایت هستند نسبت به وحدت بین مسلمین، پذیرش یکدیگر، شفافیت، صداقت و احترام به مقدسات را بیش از گذشته حول محور پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله وسلم)داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین «نورعلی دیلم» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: وجود نازنین پیامبر گرامی اسلام به عنوان خاتم پیامبران به عنوان الگو و اسوه برای همه انسان ها معرفی شده است.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: خداوند متعال اسوه های زیادی از زنان و از مردان در قرآن کریم معرفی کرده است اما اسوه و گل سرسبد این نمونه های وجود نازنین پیامبر گرامی اسلام است.

 

وی ادامه داد: پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) هم خاتم پیامبران است و در آیات قرآن آمده است که پیامبر اسلام از روی هوا و هوس سخن نمی گوید و اعمال، رفتار و گفتارش کاملا برابر عصمت پیامبران بوده است و از جانب خداوند است و در آن اشتباهی هم وجود ندارد.

 

حجت الاسلام دیلم خاطرنشان کرد: وقتی چنین شخصیتی را از بین بشریت انتخاب کنیم و بشناسیم زندگی فردی و خانوادگی اجتماعی و نگاه هایی که در همه حوزه ها و حیثیت های فردی و اجتماعی و شخصیتی به عنوان یک بشر و انسان دارد قابل تاسی برای ما و همه انسانها است.

 

وی اظهارداشت: هر چقدر ما به سنت و سیره رسول الله (صلی الله علیه و آله وسلم) عمل کنیم و بدانیم که قول و فعل پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم)  است و یا تایید و امضای پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم)  است اگر ما ما عمل کنیم تحت عنوان سنت رسول الله رستگار می شویم.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان تاکید کرد: اولین وظیفه مسلمان ها این است که پیامر (صلی الله علیه و آله وسلم) را به عنوان الگوی خودشان در همه حوزه ها  بگیرند و دوم به دستورات و سنت رسول الله عمل کنند که زمینه سعادت است.

 

وی گفت: یکی از سنت های پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم)  که در حوزه فردی قطعا موضوعات رعایت مباحث بهداشتی در همه زمینه ها است، در زمینه موضوعات اخلاقی و اخلاق حسنه که همه مکارم اخلاقی از شکر، از اخلاق حسنه و همه مورادی که تحت عنوان شجاعت و غیره که تحت عنوان مکارم اخلاقی است قله این مکارم اخلاقی در وجود نازنین پیامبر گرامی اسلام است.

 

حجت الاسلام دیلم افزود: یکی از سنت های پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) در ارتباط با فرزندان خردسال است که حتی در برخورد با فرزندان خردسال و کودکان به اندازه فهم و زبان آنها برخورد می کرد.

 

وی با اشاره به وحدت بین مسلمین، گفت: یکی از سنت های قطعی پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم)  که به ما رسیده هم اتحاد بین اوس و خزرج و هم پیمان برادری بین مهاجرین و انصار است یکی از وظایفی بود که پیامبر پایه گذاری کرد.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: حفظ وحدت، انسجام ملی و همچنین پذیرش یکدیگر باعث شد که دین مبین اسلام در جهان آن موقع عالم تاب بشود و همه مرزهای اسلامی و غیر اسلامی را بگیرد.

 

وی ادامه داد: امروزه هم ما به عنوان تمامی مسلمان ها باید افتخار کنیم که شخصیتی در طول تاریخ معرفی شد که چندین میلیون مسلمان دور هم قرار گرفتند و پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) را به عنوان محور خودشان قرار می دهند.

 

حجت الاسلام دیلم گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگری به سنت رسول الله و به ویژه به موضوع وحدت بین مسلمین نیاز داریم و باید همه کشورهای اسلامی در کنار هم قرار بگیرند، احترام به مقدسات یکدیگر داشته باشند تا اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری که تمدن نوین اسلامی است برسیم.

 

وی تاکید کرد: هرچقدر مسلمانان متحد شوند و سران این کشورها به این عقلانیت برسند و از قرار گرفتن در کنار استکبار، صهیونیست و آمریکا و انگلیس فاصله بگیرند باعث موفقیت مسلمانان خواهد شد.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: امروزه دشمن شناسی یکی از مهمترین وظایف ما مسلمانان است که در مرزهای ما به ویژه مرزهای ایران در همه کشورها به دنبال نفوذ هستند و پروژه  نفوذ را دنبال می کنند.

 

وی گفت: نیاز است که در ایران اسلامی تمامی دلسوزان که در مسیر انقلاب و ولایت هستند نسبت به وحدت بین مسلمین، پذیرش یکدیگر، شفافیت، صداقت و احترام به مقدسات را بیش از گذشته حول محور پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله وسلم) داشته باشند.

 

کد خبر 1101629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha