تبیین و ترویج فرهنگ وقف راهبردی برای محرومیت زدایی و ایجاد عدالت است

چپردار با اشاره به اهمیت تبیین و ترویج فرهنگ وقف گفت: حفظ و صیانت از موقوفات از جمله رسالت های اداره اوقاف و امور خیریه است که در این گام از اموال و املاک وقف با توجه به اعتماد و امانتی که مردم به آن ها سپرده اند عمل می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، «جواد چپردار» در جریان روز وقف صبح دوشنبه ۱۲ مهر با حضور در آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) گفت: تبیین و ترویج فرهنگ وقف راهبردی برای محرومیت زدایی و ایجاد عدالت است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر کرج افزود: حفظ و صیانت از موقوفات از جمله رسالت های اداره اوقاف و امور خیریه است که در این گام از اموال و املاک وقف با توجه به اعتماد و امانتی که مردم به آن ها سپرده اند عمل می کنند. 

 

وی با اشاره به ضرورت ترویج و تبیین فرهنگ وقف بیان کرد: آستان مقدس امامزادگان، مساجد، یادمان های شهداء از جمله جریان های شکل گرفته در مسیر فرهنگ وقف است که هر یک از این مکان های الهی زمینه رشد و هدایت بشر است. 

 

چپردار اظهار کرد: وقف به معنای جدا شدن از اموال دنیوی و اتصال به برکات عظیم معنوی قیامت است همچنین بسترساز جریان های دینی و الهی در بطن جامعه با محوریت نوع دوستی است. 

 

رئیس شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: واقفان خیراندیش با آگاهی از اهمیت هنر وقف نسبت به رشد و تعالی جامعه در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و ... سهم بسزایی دارند. 

 

 

کد خبر 1101634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha