توضیحاتی در مورد مه صبحگاهی اهواز/ علت اشتعال زباله تولید گاز اتان است

بنی عگبه گفت: در پاییز با توجه به اینکه هوا روبه سردی می رود معمولا صبحگاه مه نسبتا غلیظی مشاهده می شود که شهروندان آن را با دود یا آلودگی اشتباه می گیرند که باید عنوان کنیم این مه صبگاهی پاییزی است.

«علی بنی عگبه» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: در پاییز با توجه به اینکه هوا رو به سردی می رود معمولا صبحگاه مه نسبتا غلیظی مشاهده می شود که شهروندان آن را با دود یا آلودگی اشتباه می گیرند، که باید عنوان کنیم این مه صبگاهیی پاییزی است.

 

رئیس اداره محیط زیست کلانشهر اهواز در خصوص سایت دپوی زباله صفیره افزود: در خصوص سایت دپو زباله صفیره باید گفت که پس از اخطارها و بازدیدهای مکرر سازمان محیط زیست خوشبختانه پروژه های خوبی در حال انجام است که بر اساس پیش بینی ظرف ۲ ماه آینده به پایان می رسد.

 

وی ادامه داد: اشتعالی که در سایت صفیره انجام می شد بیشتر در اثر تولیدگاز اتان در زیرزباله ها بود هر چند که در برخی موارد آتش سوزی نیز عمدی بود، اما عمده این اتفاق براساس تولید گاز اتان صورت می گیرد که در پروزه جدید راه های خروجی برای گاز اتان از زیر زباله تعیین شده است.

 

بنی عگبه در خصوص بساپ های بیمارستانی عنوان کرد: به دلیل اینکه پروزه فاضلاب شهری هنوز به صورت کامل به اتمام نرسیده و چون بساب های بمارستانی به فاضلاب شهری واریز می شوند، بعضا فاضلاب درون رودخانه کارون می ریزد، اما این نکته باید عنوان شود که همه بیمارستان های ما دارای تصفیه خانه فاضلاب هستند هرچند که این اتفاق تا 80 درصد صوت می گیرد.

 

وی تصریح کرد: امیدوارهستیم طرح جامعه فاضلاب شهری اهواز که جزء ابرپروژه های خوزستان است هرچه سریع تر به پایان رسیده تا شاهد کمترین آسیب هب محیط زیست خوزستان باشیم.

 

کد خبر 1101669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha