پویش «ایران خانه حضرت رضا (ع)» در خراسان جنوبی اجرا می شود

دبیر کانون‌های خدمت رضوی خراسان جنوبی گفت: با هدف ترویج فرهنگ رضوی پویش «ایران خانه حضرت رضا (ع)» به مناسبت دهه آخر ماه صفر در استان اجرا می شود.

«محمد علی ابراهیمی» به خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: برنامه‌های دهه آخر ماه صفر و در ایام شهادت امام هشتم(ع) در قالب پویش سراسری «ایران خانه امام رضا(ع)» با شعار همه خادم الرضاییم، نجات انسان رسم مسلمانی در استان خراسان جنوبی برگزار می شود.

 

دبیر کانون‌های خدمت رضوی خراسان جنوبی با اشاره به جزئیات این پویش بیان کرد: در این راستا خادمیاران رضوی در سه محور اصلی به ارائه خدمات امام رضایی می پردازند.

 

وی به نذر روضه الرضا(ع) در این پویش سراسری اشاره کرد و ادامه داد: نشر معارف اسلامی در قالب مراسم عزاداری در هیات‌ها، روضه خوانی درب منزل خانواده شهدا، زندان‌ها، مراکز نظامی و خانه سالمندان و در روز شهادت امام رضا (ع) انجام خواهد شد.

 

ابراهیمی گفت: طرح آقا حساب کردند جهت تسویه بدهی خانواده و افراد نیازمند به فروشگاه‌ها و داروی بیماران کرونایی و صعب العلاج و طرح نذر امام جهت آزادسازی بانوان و مادران زندانی جرایم غیرعمد توسط خادمیاران رضوی، خیرین و ستاد دیه از دیگر اقدامات کانون خدمت رضوی استان در ایام شهادت امام رضا (ع) در استان است.

 

دبیر کانون‌های خدمت رضوی خراسان جنوبی از برگزاری مراسم عزاداری خادمیارن و مردم شهرستان بیرجند در آستان مقدس امامزادگان باقریه در شب شهادت حضرت امام رضا(ع) خبر داد و افزود: همچنین نذر شفاء شامل ویزیت رایگان بیماران در درمانگاه امام جعفر صادق (ع) توسط خادمیاران سلامت استان اجرا می شود.

 

وی تصریح کرد: حضور در بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند و تقدیر از کادر درمان و عیادت از بیماران کرونایی و دلجویی از خانواد‌های که بیش از ۲ نفر از اعضای خانواده‌شان بر اثر کرونا فوت شدند، از دیگر برنامه‌ های اجرایی در ایام پایانی دهه آخر ماه صفر به نیت حضرت رضا(ع) است.

 

ابراهیمی با بیان اینکه طبخ غذای رضوی، توزیع قربانی، بسته های معیشتی و بهداشتی و برپایی ایستگاه های فرهنگی و اجتماعی بخش دیگری از برنامه های این پویش با عنوان نذر حضرت رضا (ع) است، گفت: همچنین لوازم التحریر، کیف و کفش دانش آموزان نیازمند استان در قالب نذر تحصیل تهیه و توزیع خواهد شد.


 

 

 

 

کد خبر 1101681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha