ورود اداره کل اوقاف کرمان به رفع نیازهای استان/ نخستین دامداری از محل موقوفات راه اندازی شد

حجت الاسلام جلالی با ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت های انجام شده و تشریح مهمترین اولویت های سال جاری گفت: توجه به ارزش افزوده موقوفات در دستور کار است تا گوشه ای از نیازهای استان را رفع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام علی جلالی، دوشنبه(۱۲ مهر) در نشست خبری که در نخستین روز از دهه وقف در آستان مقدس امامزاده محمدبن ابراهیم مجاب برگزار شد؛ کرمان را جزو ۶ استان برتر کشور به لحاظ کثرت وقف دانست و گفت: عمده نیت ها مذهبی به ویژه در موضوع امام حسین علیه السلام است.

 

 



مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان به اهمیت وقف برای نیازهای روز جامعه اشاره و تصریح کرد: معیشت، کمک به کاهش آسیب های اجتماعی و... از جمله این نیازها است‌.

 

 



وی با بیان اینکه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را نخستین وقف کننده هستند؛ روزشمار دهه وقف را اعلام کرد و گفت: برنامه هایی در طول دهه تدارک دیده شده که سه بخش شهرستانی، استانی و کشوری است.

 

 

 


جلالی غبارروبی و عطرافشانی آستان مقدس امامزادگان، ارائه گزارش ادارات اوقاف به مسئولین و...را از جمله این برنامه ها عنوان کرد و در خصوص برنامه های یک سال اخیر اظهار کرد: نسبت به برگزاری مجالس عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی و حمایت از این مجالس اقدام کردیم.

 

 

 


وی توزیع بیش از ۸۵ هزار بسته میان وعده در قالب طرح شمیم حسینی، اطعام بیرون بر، حمایت های نقدی از هیئات شاخص استان، توزیع کمک های مومنانه طی ۱۴ مرحله، دو مرحله بسته های مهر تحصیلی و توجه به ارزش افزوده موقوفات را از جمله اقدامات انجام شده فهرست کرد.

 

 



این مسئول با بیان اینکه ۵۰ درصد درآمد موقوفات باید در سرمایه گذاری ها هزینه شود؛ ادامه داد: در این راستا زنجیره تولید شکل دادیم و بخش عمده آن در زمینه کشاورزی و دامداری و آبزیان است و برای اولین بار از محل سرمایه گذاری موقوفات، دامداری راه اندازی کردیم که پیش بینی شده ابتدا دو هزار راس دام نگهداری و پرورش داده شود تا گوشه ای از نیازهای استان را رفع کنیم.
 

 

 


وی با افزودن اینکه برای این امر ۶۰۰ راس دام وارد کردیم که زاد و ولد آنها آغاز شده؛ اظهار کرد: ۴ استخر پرورش ماهی نیز راه اندازی کردیم  که سه مورد آن با ظرفیت ۶ هزار متر مکعب بهره برداری شده است.

 

 


حجت الاسلام جلالی با اعلام اینکه انرژی خورشیدی را به طور جدی پیگیری می کنیم که در راور در مدرسه فخریه از محل موقوفه فخر جهان راور این مسئله محقق شده، گفت: نیازمند همکاری با سرمایه گذاران استان به ویژه در بحث مسکن هستیم.

 

 

 


وی در خصوص اقدمات پیش رو هم گفت: عملیاتی کردن ماده ۵ قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف مبنی بر تعیین نصب امین در موقوفات متصرفی در دستور کار است و توجه به باغات و کشاورزی و ایجاد زنجیره تولید، وصول مطالبات، تشکیل شورای خیریه در همه شهرها برای هم افزایی جهت کمک به خدمات اجتماعی در سطح استان، حرکت اعتقادی و جهادی برای استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب با توجه به بند معنویت و اخلاق بیانیه که بقاع متبرکه خیلی اثرگذار هستند و مراکز افق باید جدی ورود پیدا کنند از جمله برنامه ها است.

 

 

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در پایان علت عدم رشد موقوفات در دوره پس پس از انقلاب را تعدد مراکز خیریه ای دانست که طی این سال ها ایجاد شده است.

کد خبر 1101683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha