توجه به ظرفیت های بومی در سایه کار و تلاش مضاعف در لرستان ضروری است

حجت الاسلام مبلغی با بیان اینکه توجه به ظرفیت های بومی می تواند ما را از وضعیت موجود بیرون ببرد، ابراز کرد: توجه به ظرفیت های بومی از شاخص های توسعه لرستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام « محمد رضا مبلغی» امروز (12 مهر) در مراسم تکریم و معارفه استاندار لرستان، اظهار داشت: توان مدیریت استاندار جدید، توجه به ایجاد سرمایه گذاری، راه اندازی واحدهای اقتصادی و تسهیل کسب و کار در لرستان مهم است.

وی با اشاره به مشکلات استان و محرومیت شدیدی که مردم استان از آن رنج می برند، افزود: مسئولیت استاندار در راستای رفع مشکلات مردم مسئولیت خطیری است.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان افزود: رونق واحد های تولیدی و اقتصادی و ایجاد کسب و کار در استان و بیرون آوردن استان از تنگنای اقتصادی و ارتقای استان مساله بسیار مهمی است.

وی افزود:صنایع تعطیل شده، بیکاری شدید و فقر مفرطی که استان لرستان از آن رنج می برد از جمله مشکلات اقتصادی است که  رفع این مشکلات نیازمند همت مضاعف استاندار و حمایت جدی وزارت کشور و دولت است.

حجت الاسلام مبلغی با بیان اینکه توجه به ظرفیت های بومی می تواند ما را از وضعیت موجود بیرون ببرد، ابراز کرد: توجه به کشاورزی، دامپروری و دیگر ظرفیت های بومی لرستان به عنوان یکی از شاخص های توسعه در استان، می تواند لرستان را از وضعیت بیرون ببرد.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان از استان های پر بارش کشور است، افزود: توجه به زیرساخت های حوزه آب و کشاورزی از جمله احداث سد قدرتمند در استان و تکمیل سدهای در دست اقدام ضرروی است.

حجت الاسلام مبلغی با بیان اینکه استان بهترین خاک را دارد، افزود: بهترین زمین هابرای گسترش کشاورزی در استان وجود دارد، که بهره برداری از این ظرفیت های نیازمند حمایت جدی دولت و برنامه ریزی و تلاش واقعی استانداری است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی  اذعان داشت: اگر از این ظرفیت ها استفاده نشودو برنامه ریزی صحیح و درستی برای آن صورت نپذیرد ما همچنان در فقر و فلاک به سر می بریم.

وی با بیان اینکه لرستان با مشکلات زیر ساختی مواجه است، افزود: زیرساخت های استان لرستان برای اشتغال در سطح بسیار نازلی است.

حجت الاسلام مبلغی با بیان اینکه زمینه های اشتغال در لرستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: فقر، بیکاری و مشکلات امروز، زیبنده مردم لرستان نیست.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان، ابراز کرد: تدبیر درستی نسبت به لرستان صورت نگرفته است و این امر هم در استان و هم در سطح ملی بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان با بیان اینکه بسیار امیدوار هستیم در این دولت وضعیت لرستان تغییر کند، گفت: مراکز تولیدی و کارخانه‌های ما در بدترین وضعیت هستند؛ وقتی سد معشوره در بالا دست احداث نمی‌شود و وزارت نیرو با بی توجهی تمام هنوز هم آن را اجرا نکرده، باید مصیبت عظمی و سیلاب ویرانگر رخ دهد.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به پیگیری مطالبات مردم لرستان از سوی نمایندگان گفت: در این راه نمایندگان با استاندار جدید همراه خواهند بود، ضمن حفظ جنبه نظارتی خود به دنبال تعامل و کمک به دولت و نماینده دولت در استان هستیم.

در این مراسم ضمن تکریم « سید موسی خادمی » استاندار قلرستان  «فرهاد زیویار» به عنوان استاندار جدید لرستان با حضور وزیر کشور معرفی شد.

کد خبر 1101685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha