کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در رشد و تربیت کودکان نقش مهمی ایفا می‌ کند

کامرانی گفت: کودکان، امانت‌ های الهی هستند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس به عنوان نهاد اجتماعی در رعایت حقوق، رشد و تربیت کودکان، نقش مهمی ایفا می‌ کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعیدرضا کامرانی»، امروز (دوشنبه 12 مهر) در نشست هماهنگی اعضای کارگروه کودک و نوجوان هفته ملی کودک استان فارس گفت:  دوران کودکی مهمترین دوره ‌زندگی است که  بیشترین تاثیر را در شکل‌ دهی شخصیت دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس ادامه داد: کودکان، امانت‌ های الهی هستند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس به عنوان نهاد اجتماعی در رعایت حقوق، رشد و تربیت کودکان، نقش مهمی ایفا می‌ کند.

وی با اشاره به سخنان امام علی (ع) بیان کرد: امام علی (ع) فرموده اند که «فرزندانتان را با آداب و عادات مجبور نکنید، زیرا آنان برای زمانی غیر از زمان شما آفریده شده ‌اند» و در این جمله نغز، پیام روان ‌شناسانه و تربیتی را به بهترین شکل بیان فرموده اند.

کامرانی ادامه داد: بیشتر والدین به صورت سنتی و غریزی و بدون آموزش و مطالعه به تربیت کودکان اقدام می‌ کنند و توجهی به فطرت، کنجکاوی، رغبت و نیازهای کودکان ندارند و آنها را مورد امر و نهی قرار می‌ دهند.

وی اضافه کرد: نداشتن اطلاعات کافی پدر مادر و مربیان منجر به تربیت نادرست کودک می شود و کاش برای اهمیت دادن بیشتر به کودکان، مانند بسیاری از کشورها، روز جهانی کودک تعطیل رسمی بود و در این روز به ‌صورت ویژه و حداقل نمادین به امور کودکان پرداخته می ‌شد.

کامرانی تاکید کرد: روز جهانی و هفته ملی کودک با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با همکاری سایر سازمان ‌ها و نهادها باید با برنامه ریزی مطلوب برای ریدگی به نیازهای کودکان برگزار شود.

خاطر نشان می شود، نشست هماهنگی اعضای کارگروه کودک و نوجوان هفته ملی کودک استان فارس با حضور نمایندگان صدا و سیمای فارس، حفاظت محیط زیست استان، بهزیستی فارس، کمیته امداد امام خمینی «ره» فارس، سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری شیراز و مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار شد و اعضای کارگروه به ارائه فعالیت‌های خود در هفته ملی پرداختند.

 

کد خبر 1101705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha