برای انتخاب شهردار رشت تحت تأثیر هیچ فرد و گروهی نبودیم

حسینی با تاکید بر اینکه شورای شهر رشت برای انتخاب شهردار رشت تحت تأثیر هیچ فرد و گروهی نبوده است گفت: به علوی برای تصدی پست شهرداری رأی نداده‌ام اما طبق قانون، رای اکثریت اعضای شورا ملاک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «نادر حسینی» امروز (دوشنبه، 12 مهر) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در دوره ششم شورا قرار شد یک نگاه ویژه و تغییر رویکرد نسبت به ادوار گذشته داشته باشیم و قرار است جایگاه سخنگو را هم تقویت و از آن برای اهداف پیش بینی شده استفاده کنیم.

 

سخنگوی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه شهر رشت یک سوم جمعیت استان گیلان را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: این شهر از طرفی پرتراکم‌ترین شهر در شمال کشور محسوب می‌شود و  ظرفیت‌های مختلفی را در خود جای داده و از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

* پخش مستقیم صحن علنی شورا در فضای مجازی 

حسینی پخش جلسات صحن علنی شورا به صورت مستقیم در فضای مجازی را از جمله کارهایی که در این دوره شورای شهر محقق شده است اعلام کرد و یادآور شد: این یکی از ویژگی‌های دوره جدید شورا محسوب می‌شود از طرفی قصد داریم جلسات سخنگو را هم برای اطلاع‌رسانی بیشتر امور به اصحاب رسانه و مردم به شکل دوره‌ای برگزار کنیم.

 

وی آمار مصوبات شورای شهر در چند ماهه اخیر را برشمرد و تصریح کرد: شورای ششم در این مدت 22 مصوبه داشت که چهار مورد آن در حوزه عمرانی، پنج مورد در حوزه فعالیت‌های اقتصادی، چهار مورد در بخش فرهنگی، یک مورد در حوزه اجتماعی، یک مورد در حوزه محیط‌زیست و بهداشت و یک مورد هم در بخش آموزشی بود.

 

سخنگوی شورای شهر رشت یکی دیگر از ویژگی‌های این دوره از شورا را برای اینکه زمان از دست نرود تشکیل هیئت رییسه در کمترین زمان دانست و اظهار داشت: همچنین شورا در اولین جلسه خود شهردار را انتخاب کرد و کمیسیون‌ها را هم شکل داد در حالیکه تحقق این امور در برخی ادوار شورا چند ماه طول می‌کشید.

 

حسینی با تاکید بر اینکه به غیر از یکسری موارد خاص، تاکنون کل لوایح بررسی شده‌اند افزود: جلسات کمیسیون‌ها به شکل منظم برگزار شده از جمله کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، همچنین سعی کردیم در ذیل کمیسیون‌ها کارگروه‌های تخصصی را هم تشکیل دهیم و از ظرفیت اساتید دانشگاه و حتی دستگاه‌های اجرایی در آن استفاده کنیم.

 

*کمیسیون جدید توسعه پایدار در حوزه سرمایه‌گذاری تشکیل شده است 

وی با اشاره به اینکه در همین دو ماه اخیر برخی وعده‌های شورا توسط فعالیت همین کارگروه‌ها محقق شده است اضافه کرد: زمینه‌سازی برای مشارکت‌پذیری و اینکه مردم احساس کنند در تصمیم سازی‌ها مشارکت فعال دارند از جمله ویژگی‌های بارز این دوره از شورای شهر رشت به شمار می‌رود.

 

سخنگوی شورای شهر رشت اینکه در دوره شورای ششم کمیسیون جدید توسعه پایدار در حوزه سرمایه‌گذاری تشکیل شده است را متذکر شد و  عنوان کرد: مقدمات این کمیسیون در حال انجام است از طرفی پیگیری تالاب عینک، دو رودخانه بزرگ شهر، نهضت آسفالت شهر، پسماند، ایجاد فرهنگ‌سراها در مناطق پنجگانه شهر از جمله سایر مواردی است که برای پیگیری آن‌ها چندین جلسه برگزار کردیم.

 

حسینی در ادامه ضمن تسلیت ایام وفات پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) از مجموعه هیئت‌های مذهبی، مساجد و روحانیون به جهت فعالیت‌هایشان قدردانی کرد و اظهار داشت: این مجموعه‌ها برپایی موکب‌ها و خیمه‌ها و انجام فعالیت‌های گسترده فرهنگی را برای پاسداشت این ایام انجام دادند تا شهر ما در کنار سایر موارد روحیه مذهبی خود را هم حفظ کند.

 

وی اضافه کرد: گزارشاتی به ما رسیده که در شهرداری رشت عده‌ای هستند که حقوق و مزایا می‌گیرند اما در سر کار خود حضور پیدا نمی‌کنند بنابراین ما پیگیری‌هایی را انجام دادیم و در دوره شهردار قبلی و سرپرست شهرداری تذکرات لازم را دادیم که آمار و ارقامی را به شورا بدهند در حال حاضر هم رئیس شورای شهر در حال پیگیری این امر است.

 

سخنگوی شورای شهر رشت تعداد نیروهای رسمی و غیر رسمی شهرداری را حدود چهار هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: تعداد این نیروها بسیار زیاد است اما ما در حال پیگیری هستیم تا اگر واقعا قصوری اتفاق افتاده رصد شود و مطمئنا افراد خاطی تنبیه می‌شوند بنابراین به زودی گزارش این پیگیری‌ها را اعلام می‌کنیم.

 

حسینی دو رودخانه شهر رشت و اینکه دو دستگاه دیگر شامل شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای هم در کنار شهرداری باید به نقش خود در جهت احیاء این دو رودخانه عمل کنند را یادآور شد و عنوان کرد: این سازمان‌ها از مردم در قبوض خود مبالغی را دریافت می‌کنند بنابراین باید در ساماندهی این دو رودخانه همکاری بیشتری داشته باشند.

 

* تشکیل 21 کارگروه در شورای شهر رشت

سخنگوی شورای شهر رشت از تشکیل 21 کارگروه نظیر کارگروه نخبگان، هنرمندان، اصحاب رسانه و مانند این‌ها سخن گفت و با بیان اینکه جلسات این کارگروه‌ها ماهانه برگزار می‌شود یادآور شد: اینکه برای تعالی شهر رشت چه اقداماتی باید انجام شود هدف این کارگروه‌ها است و از همه مجموعه‌هایی که طرح و اندیشه نو دارند، استقبال می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه احداث سد عزیزکیان در بالادست توسط سه نماینده شهر رشت در مجلس در حال پیگیری است افزود: وقتی فاضلاب رودخانه‌های گوهررود و زرجوب ساماندهی شد آب روان در این دو رودخانه از طریق سد عزیزکیان جریان پیدا می‌کند از سویی کارگروهی هم ایجاد شده که مشکل این دو رودخانه هر چه زودتر حل شود و بعد از آن ما می‌توانیم از ظرفیت سرمایه‌گذاران استفاده کنیم.

 

سخنگوی شورای شهر رشت با بیان اینکه روزانه هزار تن زباله از شهر رشت و شهرهای اطراف به سراوان انتقال داده می‌شود گفت: قرار بود زباله‌ها جهت تبدیل به کود به سمت زباله‌سوز هدایت و دیگر زباله‌ای به سمت سراوان حمل نشود اما اشکال اینجاست که ظرفیت زباله‌سوز روزانه 150 تا 200 تن است و برای اینکه تمام این هزار تن را به کود تبدیل کنیم به سرمایه‌گذاری جدیدی نیاز داریم که این کار به منابع ملی نیاز دارد.

 

حسینی اختصاص هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی پسماند شهرهای شمالی را هم مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: باید با کمک نمایندگان گیلان در مجلس از این منابع بیشترین استفاده را بریم تا دیگر زباله‌ای به سمت سراوان نرود و معتقدم اگر اعضای شورای ششم و نماینده‌های شهر رشت جدیت داشته باشند مشکل پسماند یکبار برای همیشه حل خواهد شد.

 

*باید سطح فرهنگ عمومی و اجتماعی محلات ارتقا پیدا کند

سخنگوی شورای شهر رشت اقدامات شورا در حوزه اجتماعی مثل ساماندهی متکدیان و معتادان و نظایر آن را هم برشمرد و ابراز داشت: هدف و نگاه ما این است که باید از ظرفیت بهزیستی، کمیته امداد، ستاد مبارزه با مواد مخدر و استانداری استفاده کنیم تا آسیب‌های اجتماعی در محلات کم برخوردار کمتر شود زیرا شهرداری به تنهایی قادر به حل معضلات نیست. 

 

حسینی وجود محلات کم برخوردار در سطح شهر و اینکه باید به آن‌ها علاوه بر خدمات شهری امکانات دیگر هم داده شود گفت: برای حل و فصل آسیب‌هایی که در این مناطق اتفاق می‌افتد مانند معضل مواد مخدر، سرقت کابل برق و سایر آسیب‌های اجتماعی نیاز است در کنار شهرداری دستگاه‌های امنیتی هم ورود کنند تا سطح فرهنگ عمومی و اجتماعی محلات ارتقا پیدا کند.

 

*ساختمان‌های نسقی قبل از 96 به شهرداری مراجعه کنند

وی با بیان اینکه صاحبان ساختمان‌های نسقی که قبل از 96 ساخته شده می‌توانند به شهرداری مراجعه کرده و دستگاه‌ها موظفند به آن‌ها خدمات ارایه دهند افزود: برای سازه‌هایی که بعد از آن ساخته شد و پروانه نگرفته‌اند هم موارد در کمیسیون مربوطه بررسی می‌شود که تاکید کردیم که با ملایمت تمام با مراجعه‌کنندگان برخورد شود.

 

سخنگوی شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه برای تعیین تکلیف صد درصدی سازه‌ها‌ی نسقی در حال حاضر یک کارگروه تشکیل شده و تعدادشان نیز بسیار بالاست یادآور شد: در همین جا از همشهریان عزیزمان در شهر دعوت می‌کنیم که برای تعیین تکلیف سازه‌های نسقی خود مراجعه کنند و از چیزی هم نترسند ما هم سعی می‌کنیم این سازه‌ها را به شکلی ساماندهی کنیم.

 

وی پیگیری قانون مدیریت شهری واحد در مجلس توسط مجمع نمایندگان گیلان را هم خواستار شد و تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری برای انجام کوچک‌ترین اقدامات و کارهایی که می‌خواهد در سطح شهر رشت انجام دهد با کارشکنی دستگاه‌ها مواجه و پروژه از سرعت معمول خارج می‌شود که با ابلاغ این قانون چنین مشکلاتی دیگر به وجود نمی‌آید.

 

*شیوه‌نامه ساخت و ساز شهر رشت جهت اصلاح به دیوان عدالت اداری ارسال شد

سخنگوی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه شیوه‌نامه ساخت و ساز در سطح شهر جهت اصلاح و بازبینی و رفع مشکلات موجود به دیوان عدالت اداری فرستاده شده است اذعان کرد: بعد از اینکه این شیوه‌نامه اصلاح شد می‌توانیم امر ساخت و ساز ساختمان‌ها را به شکل قانونی و استاندارد در سطح شهر رشت دنبال کنیم.

 

حسینی از بررسی 46 رزومه برای انتخاب شهردار در شورای شهر سخن گفت و با اشاره به اینکه فرآیند بررسی رزومه‌ها و رأی‌گیری از اعضا کاملا به شکل شفاف و قانونی انجام شد افزود: کمیته تطبیق مدارک و مسئولیت‌های نامزدها را بررسی کرد تا حق کسی ضایع نشود از سویی نیمی از رزومه‌ها فاقد شرایط اولیه بودند.

 

سخنگوی شورای شهر رشت در پایان با اذعان به اینکه وی به علوی برای تصدی پست شهرداری رأی نداده است شفافیت را از اصول اولیه کار خود اعلام و خاطرنشان کرد: طبق قانون، رای اکثریت اعضای شورای شهر براساس رسالتی که برای آن تعیین شده ملاک و اولویت کار است بنابراین همه ما باید به شهردار کمک کنیم تا بتواند برنامه‌ها را به پیش ببرد.

 

 

کد خبر 1101759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha