یادگاران دفاع مقدس سرمایه‌های ملی‌اند

حجت الاسلام میثم تارم گفت: یادگاران دفاع مقدس، سرمایه‌های ملی هستند که همچنان برای حراست و اعتلای انقلاب اسلامی مجاهدت می‌کنند و باید ارج نهاده شوند.

حجت الاسلام «میثم تارم» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تسلیت رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع)، گفت: یادگاران دفاع مقدس، سرمایه‌های ملی هستند که همچنان برای حراست و اعتلای انقلاب اسلامی مجاهدت می‌کنند و باید ارج نهاده شوند.


امام جمعه جیرفت با اشاره به اهمیت یادواره ها در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا افزود: رسانه در یادواره شهدا باید قوی باشد و دست‌اندرکاران یادواره ها، اولین کار آنها هماهنگی با صدا و سیما باشد.


وی ابراز کرد: صدا و سیما موظف به پوشش مراسم متعلق به شهداست و از آمادگی لازم نیز برخوردار است اما متاسفانه در این زمینه کوتاهی‌هایی وجود دارد.


حجت الاسلام تارم شهدا را از پیشگامان در تقوا، تعهد و ولایتمداری برشمرد و بیان کرد: اکثر شهدا از طبقه محروم جامعه بودند که مخالصانه و بدون هیچ گونه چشمداشت مادی در مسیر اسلام و ولایت جان نثاری کردند.


امام جمعه جیرفت با بیان این مطلب که شهدا عبادت کننده خداوند، بنده خدا، اهل روزه، رکوع و سجده بودند، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر، توجه به نماز، ولایتمداری، حجاب، پاکدامنی، تقوا، دشمن شناسی و ایستادگی در حراست از انقلاب اسلامی ایران از ویژگی ها و توصیه شهدا به جامعه است که در وصیتنامه آنها مستند شده است.


وی تاکید کرد: رزمندگان اسلام اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی در مقابله با یک جهان با تمام امکانات به یغما برود و این در حالی است که شاهان، ذلیلانه خاک کشور را از دست داده‌اند.


حجت الاسلام تارم عنوان کرد: امروزه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت شهدا در جهان سربلند بوده و تنها نظامی است که می‌تواند ادعا کند شرق و غرب توان تحمیل خواسته های خود به آن را ندارند.


امام جمعه جیرفت اضافه کرد: امروز جهان روی مواضع و اقتدار ایران حساب باز می‌کند چرا که نقش ایران اسلامی در سطح بین المللی و منطقه‌ای غیر قابل چشم پوشی است.


وی ابراز کرد: ایران کشوری است که قدرت دارد در یک لحظه با بیش از پنجاه پهپاد منطقه مورد نظر خود را هدف قرار دهد.


حجت الاسلام تارم ادامه داد: ایران ثابت کرده قادر است پرنده فوق پیشرفته دشمن را هرگاه بخواهد بر زمین نشانده و هرگاه اراده کند در هوا مورد هدف قرار دهد.


امام جمعه جیرفت اظهار کرد: هدف قرار گرفتن عین الاسد، جلوه ای از قدرت موشکی ایران اسلامی را به جهان مخابره کرد.


وی تاکید کرد: کشورهای همسایه بدانند این ایران است که قادر به تامین امنیت آنها و منطقه است.



حجت الاسلام تارم در خاتمه عنوان کرد: باید نسبت به خانواده شهدا و ایثارگران به عنوان اسوه های صبر و مقاومت نهایت احترام و تکریم را داشت.

کد خبر 1101786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha