شهید سلیمانی بالاترین موقعیت تربیتی برای دانش آموزان است

کاظمی با ابراز این مطلب که نگاه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت به شهید سلیمانی به عنوان یک موقعیت نه بلکه به عنوان بالاترین موقعیت تربیتی برای دانش آموزان است؛ افزود: ما در این زمینه وظایف بسیار مهمی داریم تا با رویکردهای متفاوت آن را دنبال کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علیرضا کاظمی، دوشنبه(۱۲ مهر) در ارتباط ویدیو کنفرانس با افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگی و هنری علمدار-یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی- که از جوار مزار شهید سلیمانی برگزار شد؛ گفت: عزت، استقلال، امنیت، دین، اقتدار و ... کشور مدیون خون شهدا است و سردار سلیمانی اسطوره بی نظیر و بی بدیل تاریخ کشور ما است که دلاور مردی ها و رفتار و سلوک او برای ما و دانش آموزان همواره الگو خواهد بود.

 

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه برای طیِ راه پر فراز و نشیب تعلیم و تربیت باید به روح شهدای بزرگ متوسل شد؛ افزود: سردار دل ها، الگوی فرهیخته و ماندگار کشور  است که باید ایشان را سرلوحه همه ابعاد زندگی خود قرار دهیم و شهید سلیمانی به دلیل مکتب بودن، الگوی جامع و کاملی است.

 

 

وی جشنواره فرهنگی و هنری علمدار را اقدامی برای توسعه و ترویج فرهنگ شهادت عنوان کرد و با افزودن این مطلب که تلاش می کنیم همه ابعاد سلوکی و رفتاری این شهید را به دانش آموزان نشان بدهیم؛ خاطرنشان کرد: یقیناً رفتارهای شهید سلیمانی در حوزه های فردی، اجتماعی، بین المللی، ظلم ستیزی، استکبار ستیزی، مقاومت و روحیه عبودیت و معنوی و در اوج آنها اخلاص ایشان باعث ماندگاری شان شد.

 

 

کاظمی با ابراز این مطلب که نگاه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت به شهید سلیمانی به عنوان یک موقعیت نه بلکه به عنوان بالاترین موقعیت تربیتی برای دانش آموزان است؛ افزود: ما در این زمینه وظایف بسیار مهمی داریم تا با رویکردهای متفاوت آن را دنبال کنیم.

 

 


وی با تأکید بر اینکه باید از جنگ و تاریخ هشت سال دفاع مقدس به عنوان طلایی ترین دوران و گنجینه ای ارزشمند و بهترین ابزار برای انتقال آموزه ها و ارزش های انقلاب و دین به نسل بعدی استفاده کنیم؛ فرهنگ ایثار و شهادت را بالاترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با دنیای استکبار قلمداد کرد.

 

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کشورهای زیادی مؤلفه های زیادی از جمله نظامی، اقتصادی، اجتماعی و ... دارند اما آنچه کشور ایران را از بحران ها نجات داده و ما را به قله اقتدار و عزت رسانده و در سایه این فرهنگ که همه توطئه های دشمن را خنثی کرده، مؤلفه ایثار و شهادت است.

 

 

وی انتقال فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را بالاترین وظیفه و تکلیف آموزش و پرورش و اردوی راهیان نور را به عنوان بهترین موقعیت های تربیتی دانست و گفت: اردوی شمیم نور، برگزاری چهل هزار یادواره به یاد ۴۰ هزار شهید تحت عنوان لاله های روشن با محوریت بسیج دانش آموزی در سراسر کشور را آغاز کردیم.

 

 

کاظمی با بیان اینکه از  ظرفیت کتاب های درسی و تشکل های دانش آموزی استفاده می کنیم تا این مأموریت  را به عنوان بالاترین و بهترین مؤلفه قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی به انجام برسانیم؛ تصریح کرد: تلاش می کنیم تا فرهنگ ساده زیستی، ولایتمداری، شجاعت، شهادت طلبی، مسئولیت پدیری، خستگی ناپذیری، خدمت خالصانه به مردم و ... در بین دانش آموزان رواج دهیم.
 

کد خبر 1101802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha