حل مشکلات دستگاه قضایی، معیار و ضابطه کارهای پژوهشی خواهد بود

حجت الاسلام هادی گفت: هر طرح و کار پژوهشی که در پژوهشگاه انجام می‌شود باید با معیار و ضابطه حل مشکلات قوه قضاییه باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام مهدی هادی در آیین معارفه خود به عنوان رئیس جدید پژوهشگاه قوه قضاییه که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه و دکتر صاحبکار معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دستگاه قضایی، برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات دکتر علم‌الهدی در دوره تصدی مدیریت پژوهشگاه قوه قضاییه اظهار کرد: در متن ابلاغ شده از سوی رئیس قوه قضاییه، یکی از وظایف خواسته شده از پژوهشگاه، ارائه خدمات پژوهشی به مجموعه قوه قضاییه و معاونت‌های آن است.

 

رئیس جدید پژوهشگاه قوه قضاییه افزود: به طور قطع این مساله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و پژوهشگاه با تمام وجود در خدمت قوه قضاییه و تمام معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام  هادی با بیان اینکه تمرکز پژوهشگاه قوه قضاییه بر انجام کارهای پژوهشی مبتنی بر حل مسائل و چالش‌های دستگاه قضایی خواهد بود تا بتواند مشکلی از مشکلات سیستم قضایی کشور را حل کند گفت: بر این اساس، هر طرح و کار پژوهشی که در پژوهشگاه انجام می‌شود باید با معیار و ضابطه حل مشکلات قوه قضاییه باشد.

 

وی تکلیف دوم مقرر در ابلاغ رئیس دستگاه را انجام پژوهش‌های مورد نیاز دستگاه قضایی و اجرایی کردن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه خواند و گفت: بر این اساس، خروجی آثار پژوهشی انجام شده در پژوهشگاه باید اجرای رهنمودهای رهبردی و سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه باشد.

 

وی ادامه داد: رهنمودهای رهبردی در اسناد مختلف و سیاست‌های کلی مانند سیاست‌های کلی قضایی، سیست‌های کلی قانونگذاری و سیاست‌های کلی امنیت قضایی وجود دارد که باید به عنوان معیار مدنظر قرار گیرد.

 

مولف: روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشگاه قوه قضاییه

کد خبر 1101820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha