راهبرد نیروی مسلح ایران ایجاد اقتدار برای جلوگیری از وقوع جنگ است

کوشکی با تصریح بر اینکه در دوران جدید، وظیفه نیروهای مسلح صرفاً جنگیدن نیست، بیان کرد: نیروی مسلح موفق در تعریف قرن ۲۱ نیرویی است که اجازه وقوع جنگ را ندهد و امروز ارتش و سپاه دارای چنین جایگاهی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص ارتباط تصویری مقام معظم رهبری با مراسم دانش آموختگی دانشگاه های افسری با محمدصادق کوشکی، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

محمدصادق کوشکی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب طبق یک سنت هر ساله، در مراسم دانش آموختگی دانشگاه های نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه از جایگاه فرماندهی کل قوا حاضر می شوند، گفت: رهبر معظم انقلاب در جایگاه فرماندهی کل قوا، راهبرد نیروهای مسلح را مطرح می کنند و امسال نیز به شکل مجازی انجام شد.

وی اهمیت سخنرانی رهبر معظم انقلاب را بیش از هر چیزی مربوط به اتفاقات مرزهای شمال غربی کشور دانست و اظهار کرد: اگر حوادث مربوط به مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان رخ نمی داد، شاید صحبت های رهبری صرفاً بازتاب داخلی داشت اما به همین دلیل، سخنان رهبری دارای ابعاد بین المللی نیز است.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی رادیو گفت‌وگو با تصریح بر اینکه در دوران جدید، وظیفه نیروهای مسلح صرفاً جنگیدن نیست، بیان کرد: نیروی مسلح موفق در تعریف قرن 21 نیرویی است که اجازه وقوع جنگ را ندهد.

وی افزود: نیروی مسلح باید به حدی از توانمندی، اقتدار و تسلط برسد که هیچ کشور و قدرت فرامنطقه ای به خود اجازه ندهد آسیبی به کشور و منافع آن بزند. ارتش موفق، ارتشی است که بدون جنگیدن، از منافع، امنیت ملی و مرزهای کشور دفاع کند. این امر ممکن نیست مگر آنکه ارتش بتواند با انجام رزمایش ها، با ایجاد آمادگی و به دست آوردن ابزارهای کارآمد، اقتدار خود را ثابت کند.

کوشکی ایجاد ترس به واسطه قدرت نظامی در دل دشمنان را راهبرد فرمانده کل قوا پس از دوران جنگ است، گفت: این ایام شاهد به ثمر رسیدن به این راهبرد هستیم و افزایش اقتداری که رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تأکید داشتند، باعث شده است کشورهای متخاصم جرأت حمله به منافع کشور را نداشته باشند.

وی از خطای محاسباتی همسایگان شمال غرب ایران گفت و بیان کرد: این همسایگان اسباب سیاست های خصمانه رژیم صهیونیستی در مرزهای جمهوری اسلامی ایران شدند. برای اینکه آذربایجان و ترکیه متوجه حریم مرزهای جمهوری اسلامی ایران شوند، پس از آن که به واکنش های دیپلماتیک اعتنا نکردند، نیاز بود قدرت نظامی کشور به آن ‌ها یادآوری شود.

کد خبر 1101824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha