مراسم گرامیداشت آیت الله حسن زاده آملی در زنجان برگزار شد

مراسم گرامیداشت مرحوم آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی امروز با حضور طلاب حوزه‌های علمیه، مسئولان و مردم زنجان در مسجد جامع زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه موقت زنجان در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری پیامبر گرامی اسلامی و مراسم‌های عزاداری دهه آخر ماه صفر، اظهار کرد: آیه 30 سوره زمر با عنوان" إِنَّكَ مَيِّتٌ وَإِنَّهُمْ مَيِّتُونَ" نشان می‌دهد که همه انسان‌ها همه درگذشتنی بوده و باید شربت ناگوار مرگ را میل کرده و به سوی عالم ابدی و زندگی دائمی کوچ کنند و هیچ صاحب نفسی در این عالم حتی انبیا، اولیا و صلحا باقی ماندگار نیستند.

 

حجت الاسلام سید یعقوب موسوی با بیان اینکه آیت‌الله حسن‌زاده آملی، عالم بسیار بزرگوار، کم نظیر، عارف، سالک الی الله و دارای نفس زکیه بودند، گفت: ایشان دارای قلم رسا و بیان شیوا به برکت طهارت و پاکیزگی نفس داشتند.

 

وی با بیان اینکه مسئله معاد و زنده شدن پس از مرگ به این معنا است که مرگ پایان زندگی نیست و آغاز زندگی دائمی است، خاطرنشان کرد:  اگر انسان در این دنیا به دنبال خواسته‌های دل و هوای نفسانی و خواسته‌های شیطانی برود در عذاب دردناک الهی گرفتار شده و افرادی که به دنبال کمال و سعادت و خوشبختی در دنیای باقی باشند، در آن دنیا از نعمات الهی استفاده می‌کنند.

 

حجت الاسلام موسوی با یادآوری اینکه فوت و ارتحال برخی افراد از جمله علما در جهان بشریت اثر گذار است، گفت: زیبایی و آراستگی به لباس نیست بلکه علم و ادب زینت هر انسانی محسوب می‌شود و پیامبر گرامی اسلام در حدیثی می‌فرمایند: در روز قیامت همه مردم در پیشگاه خداوند متعال حاضر شده و خداوند متعال به انسان عابد خطاب می‌کند که به داخل بهشت شو و خطاب به عالم دستور می‌دهد که بایست و هر کس را که می‌خواهی شفاعت کن که این امر ناشی از جایگاه عالمان در پیشگاه خداوند متعال است.

 

امام جمعه موقت زنجان افزود: انبیا، علما و شهدا شفاعت کننده در روز قیامت هستند. در حدیثی پیامبر گرامی اسلامی می‌فرمایند:" مزیت و برتری عالم به عابد همانند برتری من بر کمترین فرد امتم است."

 

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله حسن‌زاده آملی حکیم  فیلسوفی بزرگ بودند که نام و یاد ایشان همواره در جامعه به یادگار خواهد ماند.

 

 

کد خبر 1101826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha