لزوم راه اندازی میدان میوه و تره بار در  مرکز ایلام

استاندار ایلام بر لزوم راه اندازی میدان میوه و تره بار در مرکز ایلام تاکید کرد کرد و گفت: برای رفع مشکل گرانی میوه برنامه ریزی لازم برای توسعه کشت های گلخانه ای و باغات میوه در استان انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «محمد نوذری» روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام، اظهار کرد: با وجود اینکه امسال در بسیاری از استانهای کشور به دلیل کمبود مرغ در بازار شاهد نوسانات و گرانی مرغ بودیم در استان ایلام بازار آرامی از نظر تثبیت قیمت مرغ داشتیم.

 

وی به گرانی قیمت میوه در استان اشاره کرد و افزود: به منظور تسریع در مدیریت و کنترل قیمت میوه و تره بار باید هرچه سریعتر میدان میوه و تره بار مرکز استان با محوریت شهرداری راه اندازی شود.

 

استاندار ایلام تاکید کرد: همچنین برای رفع مشکل گرانی میوه برنامه ریزی لازم برای توسعه کشت های گلخانه ای و باغات میوه در استان انجام گیرد تا بخش زیادی از واردات میوه به استان کاهش یابد.

 

نوذری همچنین به افزایش قیمت نان در استانهای دیگر کشور اشاره کرد و گفت: با وجود تغییر قیمت کرایه، حامل های انرژی، دستمزد و بیمه هنوز قیمت نان در استان تغییر نکرده و به خاطر افزایش هزینه های جانبی وزن چانه را کم کرده اند.

 

وی از متولیان مربوطه خواست تا نسبت به بررسی و آنالیز قیمت نان در استان اقدام و  در جلسه آتی تغییر قیمت پس از بررسی اعلام شود.

 

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به استان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در این سفر چهار اولویت مهم استان در نشست با وزار و معاون اول رییس جمهور شامل نفت و گاز، زیر ساخت اربعین، کشاورزی و گردشگری که استان ایلام در آنها دارای مزیت است مطرح شد و از آنان خواسته شد که با توجه ویژه به این حوزه ها در راستای توسعه آنها مساعدت کنند.

کد خبر 1101855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha