مرحوم حسن‌زاده آملی دارای ظرفیتی از بارقه الهی و روح الله بودند

امام جمعه موقت تهران گفت: مرحوم حسن‌زاده آملی مجاهد و کوشا دارای ظرفیتی از بارقه الهی و روح الله بودند. ایشان اهل مراوده و ولایت بودند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در مراسم بزرگداشت مرحوم علامه حسن‌زاده آملی که در مدرسه علمیه مروی برگزار شد، گفت: بشر موجودی است که مامور است زمین را آباد کند.

وی افزود: خلفای الهی پرورش دهنده و تزکیه کننده نفوس انسان‌ها هستند که زمین را به آسمان وملک را به ملکوت پیوند می‌دهند.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه خداوند به ما تنبه می‌دهد که آخرتی در کار است و با هر آنچه دارید آخرت را طلب کنید، اظهار کرد: همه اعمال و رفتار ما اعم از خوب یا بد ذخیره آخرت است تلاش کنید نصیب خوبی از دنیا برای آخرت خود به دست آورید و بهره‌های الهی را از دست ندهید.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن می فرماید دنیا برای شما مدرسه، سجده‌گاه و تجارت‌خانه است، عنوان کرد: خداوند متعال کسانی را که از زندگی دنیوی درست استفاده کنند و در مقام خودسازی باشند آنها را خلیفه خود قرار می‌دهد، آنها مظهر جمال و جلال الهی قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه ظرفیت انسان چنان است که می‌تواند به جایی برسد که تمام کائنات وجود خود یا جان عالم باشد، ابراز کرد: روح انسان به اعضاء بدنی او حاکمیت دارد. اگر در خط صراط مستقیم و ولایت قرار بگیرد همانگونه که امام زمان(عج) روح و جان عالم است او نیز جان عالم می‌شود زیرا خداوند این ظرفیت را در وجود انسان قرار داده است.

 

وی ادامه داد: اگر انسان بندگی کند مظهر ربوبیت الهی می‌شود و همچون سالکان الی الله راه را نشان می‌دهد راهی که انسان را به ظرفیت بالای انسانی نائل می کند او را برای زمین و زمان مفید قرار می‌دهد.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با استناد به فرمایشی از مرحوم آیت الله بهجت، گفت: کسی که سیر الهی می کند در هر کار و حرکتی در حرم پروردگار متعال و مهمان اسماء الهی است او دائما خدا را می بیند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه انسان در حرم امن کرامت الهی است، ابراز کرد: وقتی انسان کریمانه آنچه دارد برای خدا قرار بدهد شامل کرامت الهی می‌شود و مهمان اکرم الاکرمین قرار می‌گیرد. از این کرامت به مسئله تقوا، پرهیز از گناه و خوف از خداوند متعال می رسد. کسی که خوف از خداوند داشته باشد به قرب الهی می رسد تا در جلال و جمال الهی ذوب شود. چنین شخصی از رویت وجه الله غفلت ندارد از اسمی به اسم دیگر، از منزلی به منزل دیگر و از حرمی به حرم دیگر سیر می کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اگر شما دائم در حریم امن الهی باشید زحمت شما را کم می‌کند تا یک جایی  شما خود حرکت می‌کنید از یک جایی به بعد خداوند شما را سیر می دهد، عنوان کرد: این همان نوری است که مرکب شما می شود و در مدار جمال و جلال الهی ما را با نور عشق حرکت می‌دهد، مجذوب خداوند می شوید، خداوند در آغوش هدایت و عنایت خود شما را پرورش می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه نگهبان و مراقب نفس، اعمال و رفتار خود باشیم، گفت: خود را بررسی کنید ببینید آنچه را که می‌فرستید مار و عقرب یا نور الهی است، اگر انسان در مقام معرفت و کشف نفس خود باشد و خود را اکتشاف کند در مسیر حرم الهی قرار می‌گیرد.

 تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه مرحوم حسن‌زاده آملی مجاهد و کوشا بودند، خاطرنشان کرد: ایشان ظرفیتی یافته بود که متوجه بود خودش نیست بلکه ظرفیت او بارقه الهی و روح الله است. ایشان اهل مراوده و ولایت بودند. آیت‌الله حسن‌زاده آملی می‌فرمودند در عالم رویا به محضر مولایمان امام رضا(ع) شرفیاب شدم و ایشان آب دهان خود را به لبهای من رساندند و فرموند آن را میل کن با میل کردن آن عالم من تغییر کرد. این علم ولایت، جذبه و نور است.

 

کد خبر 1101875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha