برگزاری ۱۴۵ برنامه همزمان با دهه وقف در استان مرکزی

حجت الاسلام واحدی از برگزاری ۱۴۵ برنامه همزمان با دهه وقف در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزرای شبستان از اراک، حجت الاسلام «عبدالله واحدی» ضمن تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران به برنامه های دهه وقف اشاره کرد و گفت: در این ایام 145 برنامه در سراسر استان مرکزی برگزار می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: این برنامه ها با حضور اقشار مختلف و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در نقاط مختلف استان مرکزی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت وقف و موقوفات ادامه داد: بیش از 800 نوع نیت وقف در کشور وجود دارد که در موضوعات مختلف بوده و جنبه های روانی، اجتماعی، مذهبی، درمانی، کمک به فقرا و نیازمندان و ...  دارند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه وقف صدقه جاریه بی منت است، اضافه کرد: وقف یک نوع حس نوع دوستی است که در انسان ها وجود دارد و ترویج فرهنگ وقف در جامعه امری ضروری است.

 

حجت الاسلام واحدی در ادامه به روز شمار دهه وقف اشاره کرد و گفت: وقف، رسانه، تکریم واقفان خیراندیش، وقف، ترویج فرهنگ قرآن، عترت و مهدویت، وقف خدمات فرهنگی و اجتماعی به جامعه، وقف، بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ زیارت روزشمار هفته وقف هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی وقف، کاهش آسیب‌های اجتماعی، وقف، توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی، وقف، توسعه آموزش و پژوهش و حمایت از نخبگان و موسسات دانش بنیان، وقف، سلامت و بهداشت جامعه، وقف، اشتغال و تولید و وقف جمعی و توسعه مشارکت های اجتماعی را دیگر روزهای هفته وقف دانست.

 

وی برگزاری همایش یاوران وقف را از دیگربرنامه های این ایام دانست و ادامه داد: راه اندازی ایستگاه های همه واقف باشیم (در هر شهرستان حداقل یک ایستگاه)، برگزاری مراسم روز 28 صفر در 31 بقاع متبرکه استان، برگزاری مراسم روز شهادت امام رضا(ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان با اولویت شهدایی که خود و یا خانواده آنها وقف داشته اند از دیگر برنامه های این ایام در استان مرکزی است.

 

این مقام مسئول دیدار با مسئولین و نمایندگان استان مرکزی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای اوقاف، برپایی محافل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه، حضور در نماز جمعه، برگزاری مسابقات فرهنگی و تکریم مدافعان سلامت را از دیگر برنامه های این دهه دانست و گفت: عیادت از بیماران، نشست با فعالان اقتصادی در حوزه های تولید و اشتغال، صادرات و واردات، نشست با فعالان در حوزه دانش بنیان در راستای حمایت از طرح های دانش بنیان، افتتاح و کلنگ زنی برخی پروژه ها نیزاز دیگر برنامه ها این ایام است.

 

کد خبر 1101897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha