آموزش ۴۰۰ نفر حافظ قرآن کریم در یک سال گذشته توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد

حجت الاسلام زارع زاده با اشاره به اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در زمینه وقف گفت: تعداد ۴۰۰ نفر از حافظان قرآن کریم در مراکز مرتبط با این اداره کل آموزش دیده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد ضمن گرامیداشت هفته وقف گفت: نهاد وقف می تواند نهادی تاثیرگذار در جامعه باشد که می تواند در توسعه جامعه این نقش را به خوبی ایفا کند.

وی افزود: وقف می تواند بهترین کمک برای دولت باشد امام متاسفانه نقش آن ناشناخته است و پی به اهمیت و جایگاه آن نبرده ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به عملکرد این اداره کل بیان کرد: ما در استان در زمینه وقف طرح های مختلفی داشته ایم که در حوزه های فرهنگی و اجتماعی اجرا شده است.

حجت الاسلام زارع زاده گفت:  در طرح تربیت حافظان قرآن تعداد 400 نفر در سال گذشته در مراکز مرتبط با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد آموزش دیدند.

وی بیان کرد: برگزاری مسابقات شهرستانی و استانی، برگزاری بیش از 20 محفل انس با قرآن کریم، برگزاری 100 کرسی تلاوت قرآن کریم از جمله برنامه های دیگر ما در زمینه قرآنی بوده است که جمعا مبلغی بالغ بر 265 میلیون تومان در این مسیر هزینه شده است.

حجت الاسلام زارع زاده گفت: متاسفانه در حوزه قرآنی موقوفاتی نداریم اما اخیرا خوشبختانه در شهرستان ابرکوه وقفی قرآن داشتیم که امیدواریم جامعه به این سمت نیز حرکت کند.

وی بیان کرد: در زمینه کمک به اماکن مذهبی نیز 348 میلیون تومان، در زمینه دانشگاه علوم قرآنی  2 میلیارد و 300 میلیون تومان، در زمینه عمرانی نیز 430 میلیون تومان هزینه شده است که در مجموع 3 میلیارد و هفتصد میلیون تومان کمک هزینه دولتی پرداخت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ادامه داد: در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی نیز 831 میلیون تومان اجرای امینانه نیات خیراندیشان داشتیم و 11 هزار و 274 بسته معیشتی به ارزش 4 میلیارد و 300 میلیون تومان نیز هزینه شده است.

حجت الاسلام زارع زاده گفت: تعداد 199 قربانی نیز در بین نیازمندان توزیع شد و 230 هزار پرس غذا نیز بدین منظور در محلات مختلف شهر یزد توزیع شد.

وی بیان کرد: در سال گذشته 27 وقف جدید ثبت شده که هر 13 روز یک وقف جدید ثبت شده است که یزد، تفت و ابرکوه بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: آزادی 5 زندانی غیر عمد، توزیع 15 سری جهیزیه نیز در این مدت انجام شده است.

حجت الاسلام زارع زاده بیان کرد: در زمینه معاونت حقوقی و ثبتی از ابتدای سال 669 سند اجاره تنظیم کرده ایم و 4624 سند تجدید شده است که 100 درصد برنامه ها محقق شده است.

وی افزود: در سال گذشته 458 سند مالکیت برای موقوفات استان اخذ شده و 879 رقبه و 289 جلد مالکیت دفترچه ای نیز در این زمینه ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ادامه داد: در سال گذشته 56 پروژه در 35 بقعه در سال گذشته تمام شده و یا در حال انجام است و 750 موقوفه در 6100 متر مربع به نام شده است.

کد خبر 1101899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha